Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Puck inwestuje w autobusy elektryczne klasy II. Przetarg Związku Zatoki Puckiej z CUPT-KPO

infobus
08.10.2025 12:02
0 Komentarzy

Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej ogłosił 8 października 2025 r. przetarg na zakup dwóch nowych zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy II, kategorii M3.

Pojazdy mają obsługiwać lokalne trasy w powiecie puckim, wspierając ekologiczny transport publiczny w regionie. Tym samym powiat pucki, podobnie jak sąsiednie gminy – m.in. Reda, Wejherowo – dołącza do beneficjentów Krajowego Planu Odbudowy (KPO), w komponencie „Zielona, inteligentna mobilność”.

Rozkład jazdy:

  1. Jaka jest wartość przetargu ogłoszonego przez Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej i z jakich źródeł pochodzi jego finansowanie?
  2. Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
  3. Kiedy planowane jest zakończenie realizacji zamówienia i dostawa autobusów elektrycznych do Pucka?
Zielony transport publiczny nad Bałtykiem. Dwa nowe elektrobusy dla Powiatu Puckiego
Zielony transport publiczny nad Bałtykiem. Dwa nowe elektrobusy dla Powiatu Puckiego

Puckie zamówienie na elektrobusy

Przetarg został opublikowany w Dzienniku Urzędowym UE (OJ S 193/2025, nr 657507-2025) i prowadzony jest w trybie otwartym zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych z 11 września 2019 r. oraz Dyrektywą 2014/24/UE.

Zamówienie obejmuje dostawę dwóch fabrycznie nowych, zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy II, kategorii M3, przeznaczonych do obsługi połączeń międzymiastowych w regionie Zatoki Puckiej. Autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku, pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucyjnego w Polsce lub UE i być całkowicie nieużywane.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 5 000 000 zł netto, a finansowanie pochodzi ze środków gmin członkowskich, powiatu oraz Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) – komponent „E Zielona, inteligentna mobilność”, inwestycja E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy).

Każdy oferent musi wykazać się realizacją co najmniej jednej dostawy autobusu elektrycznego lub hybrydowego klasy II w ciągu ostatnich trzech lat oraz posiadać zdolność finansową na poziomie minimum 1 000 000 zł. Dodatkowo wymagane jest ubezpieczenie OC działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 mln zł.

Okres realizacji zamówienia wynosi 6 miesięcy od podpisania umowy, co oznacza, że nowe elektrobusy powinny trafić do Pucka w pierwszej połowie 2026 roku.

Na oferty zamawiający czeka do 12 listopada 2025 r., do godziny 9:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według następujących kryteriów:

Cena brutto oferty – 60%
Parametry techniczne – 20% (liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi, centralne umiejscowienie silnika, zużycie energii poniżej 0,81 kWh/km, pojemność baterii powyżej 480 kWh)
Okres gwarancji – 20% (maksymalna punktacja za gwarancję co najmniej 60 miesięcy)

Wadium ustalono na 50 000 zł, a oferty należy składać elektronicznie poprzez platformę zakupową: platformazakupowa.pl/transakcja/1187616.

Zielony transport publiczny nad Bałtykiem. Dwa nowe elektrobusy dla Powiatu Puckiego
Zielony transport publiczny nad Bałtykiem. Dwa nowe elektrobusy dla Powiatu Puckiego

Zakupowe tło

Związek Powiatowo-Gminny Zatoki Puckiej dołącza do grona lokalnych samorządów, które inwestują w elektrobusy i rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego. Ogłoszony przetarg na dwa autobusy elektryczne to element szerszej strategii ekologicznej mobilności w północnej części województwa pomorskiego. Powiat pucki, podobnie jak sąsiednie gminy – m.in. Reda, Wejherowo czy Puck – korzysta w tym zakresie z finansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO), w komponencie „Zielona, inteligentna mobilność”.

Związek Zatoki Puckiej realizuje swój projekt z myślą o mieszkańcach mniejszych miejscowości nadmorskich, gdzie transport publiczny często stanowi jedyną alternatywę dla samochodu. Nowe autobusy elektryczne mają obsługiwać linie powiatowe, poprawiając dostępność komunikacyjną między gminami i redukując emisję CO₂ w strefie turystycznej.

Dzięki wykorzystaniu środków unijnych i współfinansowaniu przez gminy członkowskie, inwestycja nie tylko wspiera lokalny rozwój zrównoważonej mobilności, ale także wpisuje się w krajowy plan elektryfikacji transportu, którego celem jest zwiększenie udziału pojazdów zeroemisyjnych w komunikacji publicznej do 30% do 2030 roku.

Komentarze