ZKM Zawiercie w podejściu numer 2 do czterech elektrobusów. Analiza SWZ
Zakład Komunikacji Miejskiej w Zawierciu ponownie szuka dostawców czterech nowych autobusów elektrycznych.
Inwestycja jest współfinansowana w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. O ogłoszeniu przetargu na te elektrobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze postępowanie zakończyło się unieważnieniem, ponieważ jedyna oferta – od MMI – przekraczała budżet zamawiającego. Czas na najnowsze SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych autobusów elektrycznych chce kupić ZKM Zawiercie w obecnym przetargu?
- Jakie jedyne kryterium decyduje o wyborze ofert w tym postępowaniu?
- Kiedy zaplanowano otwarcie ofert w tym przetargu?
Kryteria oceny ofert
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zakup łącznie czterech autobusów elektrycznych klasy I: po jednej sztuce autobusów kategorii MINI (od 5,0 do 8,1 m), MIDI (od 7,0 do 9 m), MIDI (od 9,1 do 11 m) oraz MAXI (o długości od 11,0 do 13,0 m).
W przetargu najważniejszym i jedynym kryterium oceny ofert jest cena, która stanowi 100% oceny. Oferta z najniższą ceną brutto dla danej części zamówienia otrzyma 100 punktów. Tak jak poprzednio i tym razem, brak jest kryteriów pozacenowych.
Specyfikacja techniczna
Zamówienie zostało podzielone na cztery części, a każda z nich dotyczy innego typu pojazdu. Poszukiwane są: jeden autobus kategorii MINI (o długości od 5,0 do 8,1 m), jeden MIDI (od 7,0 do 9 m), do tego jeden autobus klasy MIDI (długość od 9,1 do 11,0 m) oraz jeden MAXI (od 11,0 do 13,0 m). Autobusy powinny być nie wyższe niż 3,4 m. Wszystkie pojazdy muszą być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Napęd stanowić ma silnik/silniki elektryczne, a energia będzie magazynowana w bateriach. W przypadku pojazdu MINI ma być to silnik elektryczny o mocy min 100 kW, a jeśli chodzi o autobusy MIDI i MAXI – min. 120 kW. Baterie mają pozwolić na przejechanie pojazdów przez dystans 250- 300 km (w zależności od długości pojazdu). Ładowanie baterii ma odbywać się poprzez wtyczkę plug-in (w autobusie MINI i mniejszym MIDI), a także przez odwrócony pantograf (w autobusie MIDI i MAXI).
Komfort pasażerów zapewnić ma klimatyzacja całej przestrzeni pasażerskiej oraz wygodne, tapicerowane siedzenia. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia będą wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu zamkniętego, wyposażona w ergonomiczny, pneumatyczny lub hydrauliczny fotel i regulowaną kierownicę.
System informacji pasażerskiej ma być oparty na nowoczesnych tablicach LED oraz wewnętrznych monitorach LCD. Dodatkowo oferowane autobusy muszą być wykonane z maksymalnym wykorzystaniem materiałów niepalnych, zwłaszcza w zakresie konstrukcji i wyposażenia wnętrza nadwozia, oraz posiadać homologację EWG pojazdu dotyczącą palności, uzyskaną na podstawie badań niepalności elementów przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy.
Podsumowanie
ZKM Zawiercie nie postawiło wysoko poprzeczki przed dostawcami elektrobusów. Brak kryteriów oceny ofert poza ceną sprawia, że można mówić o bardzo liberalnym SWZ. Jest zatem duża szansa, że za drugim razem zamawiający znajdzie oferty w budżecie. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 20 października.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://zkm-zawiercie.logintrade.net/zapytania_email,210328,8cfbf78c21313e30dbcb81d4a44fcb2e.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze