Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk wykupuje 48 autobusów Citaro z dzierżawy. GAiT ma ofertę w budżecie

infobus
30.09.2025 19:03
0 Komentarzy

30 września 2025 r. poznaliśmy oferty złożone w gdańskim przetargu na dostawę / wykup 48 sztuk używanych autobusów miejskich Mercedes-Benz Citaro.

Do Gdańskich Autobusów i Tramwajów wpłynęła jedna logiczna propozycja – od spółki Daimler Buses Polska, która wcześniej dostarczyła GAiT-owi pojazdy w ramach umowy dzierżawy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce wykupić Gdańsk w ramach przetargu z 30 września 2025 r.?
  2. Która firma złożyła jedyną ofertę w tym przetargu?
  3. Na ile części został podzielony przetarg ogłoszony przez GAiT?
Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera
Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera

48 diesli

Postępowanie dotyczy Gdańska i ma na celu wykupienie 48 autobusów, które wcześniej były użytkowane w formule dzierżawy operacyjnej. Pojazdy trafiły do miasta w ramach dużego przetargu z 2019 roku i rozpoczęły eksploatację rok później. Teraz GAiT chce formalnie przejąć na własność całą flotę – przed końcem ośmioletniej umowy leasingowej. Zamówienie zostało podzielone na trzy części – różniące się kategorią pojazdów: MIDI, MAXI i MEGA. Wszystkie autobusy muszą spełniać normę emisji Euro 6, być klasy I i pochodzić z roczników po 2020 roku. Wymagania obejmują także konkretne limity przebiegu – do 450.000 km dla MIDI, 550.000 km dla MAXI i 650.000 km dla MEGA. Wszystkie pojazdy mają posiadać niskopodłogowy układ drzwi (2-2-2 lub 2-2-2-0) i układ siedzeń z przynajmniej czterema dostępnymi z poziomu niskiej podłogi.

W przetargu wpłynęła jedna oferta – od spółki Daimler Buses Polska, która jest następcą dostawcy, czyli konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing. W ramach trzech części wykonawca zaproponował następujące ceny:

  • Część 1 (MIDI – 6 autobusów): 4.660.101 PLN brutto / 3.789.514 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za midibus 631.586 PLN
  • Część 2 (MAXI – 29 autobusów): 23.415.571,50 PLN brutto / 19.039.655 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za pojazd standardowy 656.540 PLN
  • Część 3 (MEGA – 13 autobusów): 12.095.635,50 PLN brutto / 9.832.959 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za pojazd przegubowy 756.381 PLN

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 40.248.060 PLN brutto, z podziałem na:

  • 4.660.470 PLN brutto dla części I
  • 23.435.190 PLN brutto dla części II
  • 12.152.400 PLN brutto dla części III

Oznacza to, że wszystkie trzy oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, choć w niektórych przypadkach są bardzo blisko jego górnej granicy.

Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera
Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję GAiT. Zgodnie z przyjętą specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferty będą oceniane na podstawie następujących kryteriów:

✅ Cena – 60%
✅ Zużycie paliwa wg testu SORT 2 – 20%
✅ Liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 10%
✅ Okres gwarancji całopojazdowej – 10%

W przypadku jedynej złożonej oferty kluczowe będzie zatem spełnienie warunków technicznych i odpowiednich parametrów energetycznych oraz gwarancyjnych. To czysta formalność. Dodajmy, że przekazanie ma zostać zrealizowana w terminie trzech miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/pn/gait/proceedings/563806-2025

Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera
Wykup przed czasem: Gdańsk planuje przejąć 48 autobusów od Daimlera

Komentarze