Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dlaczego pociąg RegioJet jeździ przez Zawiercie?

inforail
20.09.2025 18:30
0 Komentarzy

Michał Plaza z RegioJet podkreśla, że obecny etap pilotażowy kursów czeskiego przewoźnika w Polsce nie odzwierciedla jeszcze pełnej oferty usług, którą firma planuje wprowadzić w najbliższych miesiącach.

Przypomnijmy, że obecnie czeki przewoźnik uruchamia pociągi na trasie Kraków – Warszawa. A pociąg jedzie przez Zawiercie.

Rozkład jazdy:

  1. Ile par połączeń na trasie Warszawa–Poznań planuje uruchomić RegioJet od grudnia 2025 roku?
  2. Dlaczego obecny czas przejazdu pociągów RegioJet jest dłuższy od docelowego?
  3. O ile minut wydłuża się podróż w ramach obecnego etapu pilotażowego?
Pociąg RegioJet
Pociąg RegioJet

Okrężna trasa i dłuższy czas przejazdu

„Etap pilotażowy nie gwarantuje i nie pokazuje pełnego naszego zakresu usług, jak i optymalnego rozkładu jazdy i czasu przejazdu. Obecny czas przejazdu wynika z tego, iż aplikowali o przepustowość już w ramach indywidualnego rozkładu jazdy, więc musieliśmy wpasować nasz skład w rozkład roczny” – wyjaśnia Plaza.

Jak dodaje przedstawiciel RegioJet, obecnie składy kursują trasą częściowo okrężną, co sprawia, że podróż trwa dłużej niż docelowo.

„Musimy jechać trasą częściowo okrężną i ten przejazd trwa około 30–40 minut dłużej niż trwałby w warunkach normalnych, Od grudnia będzie już normalnie” – zaznacza.

Obecny rozkład jazdy to efekt konieczności dopasowania się do dostępnych przepustowości w systemie kolejowym.

Grudzień przyniesie nową siatkę połączeń

Przełom ma nastąpić w grudniu 2025 r., kiedy RegioJet rozpocznie kolejny etap działalności w Polsce.

„W grudniu będzie zmiana, przejdziemy do kolejnego etapu, drugiego etapu, kiedy wprowadzimy siatkę naszych połączeń w Polsce, co znaczy, iż będzie to 6 par połączeń na trasie Warszawa–Poznań i z powrotem” – zapowiada Plaza.

Dzięki nowej siatce połączeń podróżni zyskają regularne i szybkie kursy, które mają być bezpośrednią konkurencją dla obecnych komercyjnych ofert na rynku.

Komentarze