„Hybrydowe” połączenia PKP Intercity wcześniej. Pojadą składy spalinowe, wiemy gdzie i kiedy
PKP Intercity ogłosiło przetarg na wypożyczenie 22 spalinowych składów, które pozwolą uruchomić nowe połączenia jeszcze w tym roku.
Pierwszą trasą obsługiwaną przez te pociągi będzie relacja Gorzów Wielkopolski – Poznań. Kolejna nowość pojawi się w 2026 roku – pasażerowie zyskają bezpośrednie połączenie z Łomży przez Ostrołękę do Warszawy.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego i Poznania będzie miało uruchomienie pierwszego połączenia spalinowego jeszcze w tym roku?
- W jaki sposób nowe hybrydowe zespoły trakcyjne od NEWAG i lokomotywy PESA poprawią dostępność kolei w mniejszych miastach?
- Jakie korzyści dla pasażerów i środowiska przyniesie możliwość obsługi tras zarówno zelektryfikowanych, jak i pozbawionych sieci trakcyjnej?
Hybrydowe zespoły trakcyjne od 2027 roku
Rozbudowa siatki połączeń PKP Intercity będzie kontynuowana wraz z dostawami nowych pojazdów. W 2024 roku przewoźnik podpisał umowę z firmą NEWAG z Nowego Sącza na dostawę 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych. Pierwszy z nich trafi do spółki na początku 2027 roku, a wszystkie zostaną przekazane najpóźniej do końca drugiego kwartału 2029 roku. Hybrydy będą kursowały w relacjach krajowych w kategorii InterCity (IC) i to właśnie dzięki nim możliwe stanie się uruchamianie kolejnych tras.
Nowe lokomotywy hybrydowe od PESA
Równolegle w bydgoskiej fabryce PESA powstaje 16 lokomotyw hybrydowych. Podobnie jak zespoły trakcyjne, będą mogły poruszać się zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i tych pozbawionych sieci trakcyjnej. To pozwoli PKP Intercity elastyczniej planować siatkę połączeń i docierać do miast, które dotychczas miały ograniczony dostęp do oferty przewoźnika.
Większa dostępność kolei w mniejszych miastach
Dzięki nowym pojazdom PKP Intercity planuje systematyczne zwiększanie liczby połączeń do małych i średnich ośrodków. Na liście znajdują się m.in. Suwałki, Augustów, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Głogów i Leszno. Nowe inwestycje taborowe to kolejny krok w stronę wyrównywania szans transportowych w różnych regionach kraju oraz zachęcania mieszkańców do wyboru kolei jako ekologicznego i komfortowego środka transportu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze