Cztery oferty na ZKA dla Kolei Małopolskich. Cenowy rozstrzał, ale wszystkie w budżecie
5 września 2025 roku Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na świadczenie planowej i awaryjnej zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA).
O kontrakt rywalizują cztery podmioty, a najniższą ofertę złożył PKS Tarnobrzeg. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto złożył najniższą ofertę w przetargu Kolei Małopolskich na obsługę planowej i awaryjnej komunikacji zastępczej (ZKA) i jaka była jej wartość?
- Jak długo będzie obowiązywać umowa z wybranym wykonawcą i jaki jest zakres minimalnej i maksymalnej liczby wzkm do zrealizowania?
- Jakie wymagania techniczne wobec taboru musi spełnić wykonawca ZKA (liczba i typy pojazdów, standard wyposażenia)?
Małopolski zakres ZKA
Postępowanie dotyczy województwa małopolskiego, a dokładnie świadczenia usług ZKA przez wybranego wykonawcę w sytuacjach planowych i awaryjnych. Koleje Małopolskie chcą mieć możliwość szybkiego uruchomienia komunikacji zastępczej na kluczowych trasach w regionie, m.in. Kraków Główny – Wieliczka, Kraków – Zakopane, Tarnów – Nowy Sącz czy Kraków – Oświęcim.
Zamówienie obejmuje zarówno podstawowe zabezpieczenie linii w przypadku robót torowych, jak i nagłe interwencje w razie awarii. Umowa ma obowiązywać od 1 października 2025 roku do 31 grudnia 2027 roku.
Przewoźnik musi zapewnić pojazdy i kierowców, dostosowanych do przewozów zarówno miejskich, jak i regionalnych. W jednym dniu może być wymagane uruchomienie nawet 6 pojazdów, w tym pojazdy MIDI, MAXI i busów. Minimalna liczba wzkm do zrealizowania w okresie umowy to 5.000, a maksymalna – 175.000. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
Analiza ofert
W postępowaniu złożono cztery oferty:
- PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o. zaoferował 699.300 PLN brutto
- P.P.H.U. MARK-TRAWEL Marek Wielgus złożył ofertę za 831.554,64 PLN brutto
- EUROBUS Polska Sp. z o.o. wycenił usługę na 1.663.200 PLN brutto
- PKS Przemyśl Sp. z o.o. zaproponował 2.343.600 PLN brutto
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.494.800 PLN brutto. Oznacza to, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, a dwie najniższe zostawiają duży zapas finansowy.
Nie jest to jednak zamówienie na zakup pojazdów, a na kompleksową usługę przewozową – dlatego cena jednostkowa nie jest liczona per autobus, lecz jako ryczałtowa wartość usługi gotowości operacyjnej przez cały okres trwania umowy.
Czekamy na decyzję
Zamawiający – Koleje Małopolskie – dokona teraz analizy formalnej ofert i sprawdzi, czy wszystkie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Wybór wykonawcy zostanie dokonany w oparciu o jedyne kryterium przetargowe:
✅ cena – 100 pkt
Zgodnie z dokumentacją przetargową, wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia zróżnicowanego taboru:
minimum 4 autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe o długości powyżej 11 metrów, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, minimum 6 autobusów z co najmniej 49 miejscami siedzącymi oraz minimum 4 minibusy z co najmniej 16 miejscami siedzącymi.
Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w systemy klimatyzacji i ogrzewania, zapewniać odpowiedni komfort podróży i być gotowe do natychmiastowego użycia – zarówno w przypadku planowych wyłączeń torów, jak i w sytuacjach awaryjnych.
Termin rozpoczęcia świadczenia usług wyznaczono na 1 października 2025 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: SWZ Koleje Małopolskie – DZ.26.248.2025
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze