Co za przetarg MZK Nysa na dwa autobusy elektryczne! Bez Solarisa, a MAN tańszy od Yutonga
26 sierpnia 2025 r. w Nysie otwarto oferty w przetargu na zakup dwóch elektrobusów MAXI wraz z infrastrukturą ładowania.
Postępowanie realizowane jest w ramach projektu „Zrównoważona mobilność miejska na obszarze Subregionu Południowego”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ilu producentów złożyło oferty w przetargu na elektrobusy dla Nysy?
- Jakie były trzy główne kryteria techniczne dotyczące zamawianych autobusów?
- Jaka firma złożyła najdroższą ofertę i ile ona wynosiła brutto?
Dwa elektryki
Przetarg dotyczył dostawy dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz dwóch dwustanowiskowych stacji ładowania. Nysa zdecydowała się na zakup pojazdów zeroemisyjnych w ramach programu Zielony Transport Publiczny, chcąc poprawić jakość transportu publicznego i ograniczyć emisję w mieście. To inwestycja ważna dla lokalnego MZK, który przygotowuje się do przejścia na niskoemisyjny tabor.
Otwarcie ofert pokazało duże zainteresowanie przetargiem, ale też znaczące rozbieżności cenowe. Do postępowania zgłosiły się trzy firmy:
MAN Truck & Bus Polska zaoferował autobusy za 6.393.540 PLN brutto (ok. 5.196.390 PLN netto), co daje cenę jednostkową netto za model MAN Lion`s City 12 E na poziomie ok. 2.598.195 PLN netto – przy uwzględnieniu kosztu infrastruktury ładowania.
Kolejna oferta, od Busnex Poland, opiewa na 6.937.200 PLN brutto (ok. 5.640.000 PLN netto), czyli około 2.820.000 PLN netto za prawdopodobnie model Yutong E12
Najdroższą propozycję złożył Daimler Buses Polska – 8.950.710 PLN brutto (ok. 7.276.602 PLN netto), co przekłada się na ponad 3.638.000 PLN netto za jeden autobus Mercedes-Benz eCitaro.
Dwie oferty w budżecie
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 8.050.000 PLN brutto (ok. 6.544.715 PLN netto). Oznacza to, że oferty MAN i Busnex zmieściły się w budżecie, natomiast Daimler Buses Polska znacząco go przekroczył.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60 pkt
✅ okres gwarancji (dodatkowe 48 miesięcy na autobus, w tym napęd, ponad wymagane 36 miesięcy) – 40 pkt
Wymagania techniczne były precyzyjne: Nysa oczekiwała autobusów o długości 11,8–12,2 m, wysokości nie większej niż 3,40 m, zdolnych pomieścić co najmniej 73 pasażerów (w tym 23 siedzących). Pojazdy muszą być niskopodłogowe, z trojgiem drzwi w układzie 2-2-2 i napędzane silnikiem elektrycznym o mocy min. 240 kW. Baterie o użytkowej pojemności minimum 400 kWh mają zapewniać zasięg co najmniej 300 km. Ładowanie odbywać się będzie przez gniazdo plug-in. Przewidziano też pełen system informacji pasażerskiej, porty USB oraz zamkniętą kabinę kierowcy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: SWZ – Nysa elektrobusy
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze