Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakopiańskie „TESKO” rezygnuje z wymogu szyby dzielonej w pionie. Analiza SWZ

infobus
28.08.2025 07:02
0 Komentarzy

„TESKO” Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa z Zakopanego po raz drugi szuka autobusu klasy I kategorii MIDI. Zakup ma odbyć się w formie leasingu operacyjnego.

O ogłoszeniu drugiego podejścia na leasing nowego pojazdu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Za pierwszym razem TESKO nie otrzymało żadnej oferty, stąd obecna powtórka. Sprawdzamy aktualne SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są kluczowe kryteria oceny ofert w przetargu TESKO na leasing autobusu MIDI i ile punktów można zdobyć za każde z nich?
  2. Jakie wymagania dotyczące konstrukcji i wyposażenia technicznego musi spełniać autobus oferowany w postępowaniu?
  3. Jakie parametry musi spełniać silnik autobusu i z jakiego materiału powinno być wykonane nadwozie pojazdu zgodnie ze specyfikacją zamawiającego?
Zakopiańskie „TESKO” rezygnuje z wymogu szyby dzielonej w pionie, ale zostawia stal nierdzewną. Analiza SWZ
Zakopiańskie „TESKO” rezygnuje z wymogu szyby dzielonej w pionie, ale zostawia stal nierdzewną. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny trzech kryteriów:

  • całkowitego kosztu leasingu – 73 pkt,
  • okresu gwarancji całopojazdowej – 84 miesiące – 20 pkt,
  • wyposażenia pojazdu w szybę przednią dzieloną w pionie – 7 pkt.

Wymagany termin dostawy pojazdu to najpóźniej 15 grudnia 2025 roku.

Zakopiańskie „TESKO” rezygnuje z wymogu szyby dzielonej w pionie, ale zostawia stal nierdzewną. Analiza SWZ
Zakopiańskie „TESKO” rezygnuje z wymogu szyby dzielonej w pionie, ale zostawia stal nierdzewną. Analiza SWZ

Specyfikacja techniczna

Autobus ma mieć długość od 10,2 do 10,7 m, a wysokość max. 3,1 m. Będzie to autobus z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż do trzecich drzwi. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. Zamawiający chce, aby autobus posiadał dwoje drzwi w układzie 1-2-0.

Autobus będzie napędzany silnikiem spalinowym o mocy minimum 220 kW i pojemności skokowej od 9 do 11 dm3. Silnik ma spełniać wymagania normy Euro 6. Zamawiający wymaga autobusu z poszyciem zewnętrznym (ściana przednia, tylna, ściany boczne, dach) ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej, lub aluminium. W elementach ściany bocznej, przedniej i tylnej dopuszczalne są elementy z tworzywa sztucznego.

Zamawiający wymaga, aby kabina kierowcy była wydzielona, typu zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w półkę lub stolik do przyjmowania monet. Istotnym wymogiem zamawiającego jest również szyba przednia dzielona w układzie pionowym wzdłuż osi autobusu. Z kolei fotele pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego (tzw. siedzenia tworzywowe, wandaloodporne) z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu.

Autobus ma być wyposażony w komplet tablic kierunkowych zewnętrznych. Do tego dojdzie wewnętrzna tablica informacyjna – wyświetlacz LCD o przekątnej ekranu min. 22 cali – dająca możliwość wyświetlania danych o trasie. Ponadto, zamawiający wymaga, aby wykonawca wyposażył autobus w system zliczania potoków pasażerskich.

Podsumowanie

W ostatnim SWZ, TESKO wymagało autobusów z szybą przednią dzieloną w pionie. Obecnie, przewoźnik zrezygnował z tego wymogu, lecz ma to nadal wpływ na postępowanie bowiem jest to kryterium oceny ofert. W dalszym ciągu widnieje jednak sztywny zapis o nadwoziu wykonanym ze stali nierdzewnej lub aluminium. Wskutek tego, nadal faworytem tego zamówienia pozostaje Solaris. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 3 września.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-616595d4-bfc6-48fb-a791-07fbc93e6fb0

Komentarze