Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kostrzyn nad Odrą podpisał nową umowę na komunikację miejską. Wygrał Argos

infobus
07.08.2025 07:02
0 Komentarzy

1 sierpnia 2025 r. miasto Kostrzyn nad Odrą podpisało nową umowę na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta.

Wybranym wykonawcą została spółka Argos z Lubiszyna, działająca w konsorcjum z firmą Przedsiębiorstwo Usługowe Argos Agata Miłostan. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwie linie autobusowe obsługuje nowy operator w Kostrzynie nad Odrą?
  2. Jaką normę emisji spalin muszą spełniać autobusy realizujące to zamówienie?
  3. Ile wynosi jednostkowa cena brutto za jeden wozokilometr w wybranej ofercie?

Kostrzyńskie wymagania

Umowa dotyczy realizacji przewozów na dwóch miejskich liniach autobusowych w Kostrzynie nad Odrą. Zadanie obejmuje wykonanie 24.512,80 wozokilometrów w ciągu pięciu miesięcy, przy wykorzystaniu dwóch niskopodłogowych autobusów miejskich, z których jeden ma oferować co najmniej 70 miejsc, a drugi – między 20 a 40. Warunkiem było również, by pojazdy nie były starsze niż 5 lat i spełniały normę emisji spalin EURO 6.

Linie, które objęła umowa, to:
U-01: kursująca od poniedziałku do piątku, obejmująca trasę z osiedla Leśnego przez Szumiłowo i Warniki aż po ul. Mickiewicza (140 km długości);
U-02: również kursująca w dni robocze, przebiega przez Mickiewicza, Leśne i Szumiłowo (95,7 km).

Operator przygotuje rozkład jazdy, który zatwierdzi miasto. Przewozy będą realizowane w godzinach 6:00–17:00. Zamówienie zakłada też możliwość wprowadzenia zmian w przebiegach tras i liczbie kilometrów – do 10% w obie strony. Autobusy muszą być oznakowane herbem miasta oraz napisem „Komunikacja Miejska”, a także wyposażone w GPS z możliwością śledzenia online.

Jedna oferta

W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – konsorcjum Argos Sp. z o.o. i PU Argos Agata Miłostan, które zaproponowało realizację kontraktu za 364.544,56 PLN brutto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 332.093,00 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekracza budżet o ponad 32 tys. zł.

Cena netto oferty wyniosła 296.779,31 PLN, co przy 24.512,80 wozokilometrach daje jednostkową cenę netto za jeden wozokilometr na poziomie 14,87 PLN brutto).

Jak na tego typu zakres – dwa pojazdy, przewozy w dni robocze i łącznie ok. 25 tys. wozokm – cena mieści się w typowym przedziale dla lokalnych operatorów, chociaż przekroczenie budżetu może stanowić wyzwanie proceduralne.

Decyzja o wyborze oferty była oparta na następujących kryteriach:

✅ cena,
✅ parametry techniczne pojazdów,
✅ dostępność pojazdów (gotowość do świadczenia usług w terminie),
✅ ekologiczność i emisja spalin,
✅ doświadczenie wykonawcy w obsłudze komunikacji miejskiej.

Pełną dokumentację przetargu można znaleźć pod linkiem: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/id/08ddd0e3-75f0-8894-e769-360001c6f886

Komentarze