Coraz więcej wagonów COMBO. I coraz więcej maszyn vendingowych w pociągach
PKP Intercity kontynuuje modernizację swojego taboru, stawiając na komfort, dostępność i nowoczesność. Prezes spółki, Janusz Malinowski, zapowiedział istotne zmiany, które mają wpłynąć na jakość podróżowania koleją w Polsce.
Kluczowym elementem tych działań będzie dynamiczne zwiększenie liczby wagonów COMBO – wielofunkcyjnych i przystosowanych do potrzeb różnych grup pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści dla pasażerów przyniesie zwiększenie liczby wagonów COMBO w taborze PKP Intercity?
- Czy montaż maszyn vendingowych we wszystkich modernizowanych wagonach zastąpi tradycyjne usługi gastronomiczne?
- W jaki sposób nowe wagony COMBO odpowiadają na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i podróżnych z rowerami?
100 nowych wagonów COMBO jeszcze w tym roku
– Tych wagonów przybędzie około 100 w tym roku. To będzie bardzo duży zastrzyk z punktu widzenia wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami czy wagonów, które mają strefy gastronomiczne – zapowiedział prezes Janusz Malinowski.
Wagony typu COMBO to nowoczesne jednostki łączące różne funkcje w jednym pojeździe. Są wyposażone m.in. w przestrzenie dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca do przewozu rowerów, przedziały dla opiekunów z dziećmi, a także strefy gastronomiczne. Dzięki temu jeden wagon może zaspokajać zróżnicowane potrzeby pasażerów, co znacząco podnosi komfort podróży.
Wygoda i automaty z przekąskami
W ramach modernizacji PKP Intercity inwestuje również w rozbudowę oferty gastronomicznej na pokładach. Do tej pory zamontowano już 90 maszyn vendingowych w 45 wagonach, co oznacza, że wiele z nich wyposażono w po dwie maszyny. Nowe wagony, które będą trafiały do eksploatacji po modernizacji, również zostaną w nie standardowo wyposażone.
Dzięki temu pasażerowie zyskają stały dostęp do przekąsek, napojów oraz podstawowych artykułów spożywczych – bez potrzeby odwiedzania klasycznych wagonów restauracyjnych czy czekania na serwis mobilny. To także odpowiedź na potrzeby podróżnych korzystających z krótszych relacji, gdzie dostęp do cateringu bywa ograniczony.
Kierunek: nowoczesna kolej
Działania zapowiedziane przez prezesa Malinowskiego wpisują się w długofalową strategię PKP Intercity, która zakłada kompleksową modernizację taboru oraz poprawę dostępności i jakości usług. Przewoźnik inwestuje zarówno w zakup nowych pojazdów, jak i w przebudowę dotychczasowych jednostek, stawiając na ich funkcjonalność, komfort i elastyczność użytkowania.
Wzrost liczby wagonów COMBO to także wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób podróżujących z rowerami, rodzin z dziećmi, czy osób z ograniczoną mobilnością. To również krok w kierunku równania standardów polskiej kolei z rozwiązaniami stosowanymi w nowoczesnych systemach transportu kolejowego w Europie.
Zapowiedź 100 nowych wagonów COMBO oraz vendingowych udogodnień to wyraźny sygnał, że PKP Intercity stawia na innowacje, nie zapominając przy tym o różnorodnych potrzebach swoich pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze