Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Coraz więcej wagonów COMBO. I coraz więcej maszyn vendingowych w pociągach

inforail
08.08.2025 15:30
0 Komentarzy

PKP Intercity kontynuuje modernizację swojego taboru, stawiając na komfort, dostępność i nowoczesność. Prezes spółki, Janusz Malinowski, zapowiedział istotne zmiany, które mają wpłynąć na jakość podróżowania koleją w Polsce.

Kluczowym elementem tych działań będzie dynamiczne zwiększenie liczby wagonów COMBO – wielofunkcyjnych i przystosowanych do potrzeb różnych grup pasażerów.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla pasażerów przyniesie zwiększenie liczby wagonów COMBO w taborze PKP Intercity?
  2. Czy montaż maszyn vendingowych we wszystkich modernizowanych wagonach zastąpi tradycyjne usługi gastronomiczne?
  3. W jaki sposób nowe wagony COMBO odpowiadają na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i podróżnych z rowerami?
automat vendingowy
Automat vendingowy/foto: PKP IC

100 nowych wagonów COMBO jeszcze w tym roku

– Tych wagonów przybędzie około 100 w tym roku. To będzie bardzo duży zastrzyk z punktu widzenia wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami czy wagonów, które mają strefy gastronomiczne – zapowiedział prezes Janusz Malinowski.

Wagony typu COMBO to nowoczesne jednostki łączące różne funkcje w jednym pojeździe. Są wyposażone m.in. w przestrzenie dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca do przewozu rowerów, przedziały dla opiekunów z dziećmi, a także strefy gastronomiczne. Dzięki temu jeden wagon może zaspokajać zróżnicowane potrzeby pasażerów, co znacząco podnosi komfort podróży.

Wygoda i automaty z przekąskami

W ramach modernizacji PKP Intercity inwestuje również w rozbudowę oferty gastronomicznej na pokładach. Do tej pory zamontowano już 90 maszyn vendingowych w 45 wagonach, co oznacza, że wiele z nich wyposażono w po dwie maszyny. Nowe wagony, które będą trafiały do eksploatacji po modernizacji, również zostaną w nie standardowo wyposażone.

Dzięki temu pasażerowie zyskają stały dostęp do przekąsek, napojów oraz podstawowych artykułów spożywczych – bez potrzeby odwiedzania klasycznych wagonów restauracyjnych czy czekania na serwis mobilny. To także odpowiedź na potrzeby podróżnych korzystających z krótszych relacji, gdzie dostęp do cateringu bywa ograniczony.

Kierunek: nowoczesna kolej

Działania zapowiedziane przez prezesa Malinowskiego wpisują się w długofalową strategię PKP Intercity, która zakłada kompleksową modernizację taboru oraz poprawę dostępności i jakości usług. Przewoźnik inwestuje zarówno w zakup nowych pojazdów, jak i w przebudowę dotychczasowych jednostek, stawiając na ich funkcjonalność, komfort i elastyczność użytkowania.

Wzrost liczby wagonów COMBO to także wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób podróżujących z rowerami, rodzin z dziećmi, czy osób z ograniczoną mobilnością. To również krok w kierunku równania standardów polskiej kolei z rozwiązaniami stosowanymi w nowoczesnych systemach transportu kolejowego w Europie.

Zapowiedź 100 nowych wagonów COMBO oraz vendingowych udogodnień to wyraźny sygnał, że PKP Intercity stawia na innowacje, nie zapominając przy tym o różnorodnych potrzebach swoich pasażerów.

Komentarze