Służbie Więzienna wraca do autobusów. OSSW zamawia jeden minibus
Ośrodek Szkolenia Służby Więziennej w Olszanicy ogłosił przetarg na dostawę fabrycznie nowego autobusu z 24 miejscami siedzącymi.
Pojazd ma trafić do ośrodka jeszcze w tym roku. Data ogłoszenia zamówienia to 8 lipca 2025 r. O odwrocie SW od autobusów na rzecz zabudów kontenerowych na ciężarówkach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Teraz mamy „turystyczny” wyjątek od reguły
Rozkład jazdy:
- Ile miejsc siedzących ma mieć nowy autobus dla Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Olszanicy?
- Jaki minimalny warunek doświadczenia musi spełnić wykonawca, aby wziąć udział w przetargu?
- Jakie kryterium oceniane jest najwyżej w przetargu na autobus dla SW – cena, moc silnika, czy gwarancja na lakier?
Nowy autobus do służby
8 lipca ogłoszono olszanickie zamówienie dotyczące zakupu autobusu z 24 miejscami siedzącymi, w tym miejscem dla kierowcy. Pojazd musi być nowy, wyprodukowany w 2025 roku, kompletny, bez jakichkolwiek wad konstrukcyjnych i wykonawczych. Autobus zostanie dostarczony do Ośrodka Szkolenia Służby Więziennej w Olszanicy (woj. podkarpackie, pow. leski) do 30 listopada 2025 r..
W specyfikacji nie przewidziano aspektów środowiskowych, ale liczy się moc – minimalna punktacja w kryterium uzależniona jest od silników powyżej 120 kW.
Wymagania względem wykonawców nie są wygórowane. Wystarczy wykazać minimum jedną dostawę autobusu o wartości co najmniej 500 000 zł brutto z ostatnich 3 lat. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy ani wadium. Wymagane jest jednak standardowe oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz wykaz i referencje dotyczące realizacji podobnych zamówień.
Finansowanie pochodzi ze środków krajowych – nie wskazano żadnego udziału funduszy unijnych ani programów pomocowych. Całość procedury toczy się w trybie podstawowym, bez aukcji elektronicznej. Na oferty zamawiający czeka do 24 lipca 2025 r. Komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
- ✅ Cena – 60%
- ✅ Moc silnika [kW] – 15%
- ✅ Skrzynia biegów (automatyczna/manualna) – 5%
- ✅ Typ drzwi do przedziału pasażerskiego (automatyczne/ręczne) – 5%
- ✅ Gwarancja na powłokę lakierniczą – 15%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie e-Zamówienia: 👉 https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-962fbb03-b1d5-4a3f-ba8a-f342b6b484b1
Zakupowe tło
Zakupy autobusów specjalnych dla polskiej Służby Więziennej to działalność o bardzo ograniczonej częstotliwości, prowadzona głównie centralnie. Największe znane zamówienie miało miejsce w grudniu 2011 roku, kiedy to firma Autosan dostarczyła 11 więźniarek na bazie modelu Wetlina zaprojektowanych specjalnie na potrzeby transportu osób osadzonych. Wnętrza pojazdów zostały podzielone na trzy przedziały: dla konwojentów (5 miejsc), dla więźniów (17 miejsc) oraz izolowane pomieszczenie przystosowane do przewozu osoby niebezpiecznej lub chorej. Pojazdy zbudowano na podwoziu Mercedes‑Benz z silnikiem spełniającym normę Euro 5 i wyposażono w mechaniczną skrzynię biegów. Wartość kontraktu wyniosła około 7 mln zł brutto.
Z dostępnych danych wynika, że w latach 2002–2011 Służba Więzienna zamówiła łącznie 43 autobusy specjalne produkowane przez Autosan, co świadczy o wieloletniej, regularnej współpracy z tym producentem.
Jednak po 2011 roku SW zaczęła inwestować w tabor na bazie zabudów kontenerowych na pojazdach ciężarowych, które są prostsze i tym samym tańsze w zakresie produkcji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze