GPKS Gniezno z ofertą na elektrobusy pod Czerniejewo. Euromatpol anuluje przetarg z ofertą Veramo
16 maja 2025 roku otwarto oferty w przetargu na dostawę trzech autobusów elektrycznych klasy II dla Gnieźnieńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej.
Postępowanie towarzyszy bliźniaczej procedurze prowadzonej przez firmę Euromatpol, jednak tylko GPKS Gniezno doczekał się ważnej oferty. O tych zamówieniach na łącznie sześć elektrobusów pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakiej marki autobusy zaoferowała firma ABP Bus & Coach w przetargu dla GPKS Gniezno i jaka była jednostkowa cena netto za jeden pojazd?
- Jakie kryteria będą brane pod uwagę przy ocenie oferty złożonej w przetargu?
- Do kiedy planowana jest realizacja dostawy trzech autobusów elektrycznych dla GPKS Gniezno?
Elektryczna trójka
Zamówienie dotyczy dostawy trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych międzymiastowych klasy II do obsługi tras w gminie Czerniejewo. Obejmuje ono również dostawę jednej mobilnej stacji ładowania prądem stałym (DC) z dwoma punktami ładowania. Pojazdy mają mieć długość do 13,2 metra, oferować minimum 50 miejsc dla pasażerów (w tym 41 siedzących) i być wyposażone w silnik o mocy co najmniej 230 kW z układem rekuperacji. Projekt jest współfinansowany w ramach komponentu E1.1.2 „Zielona, inteligentna mobilność” z Krajowego Planu Odbudowy.
Do przetargu przystąpiła tylko jedna firma – ABP Bus & Coach Sp. z o.o. ze Słupska – oferując autobusy marki Iveco Crossway Elec. Wartość oferty wyniosła 9.214.149 PLN brutto, co przekłada się na 7.491.991 PLN netto, a tym samym na 2.497.330 PLN netto za jeden autobus elektryczny.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-jakościowe – 40%
Techniczne szczegóły zamówienia
Zamówienie obejmuje autobusy klasy II, z pełną niską podłogą w przedziale drzwi przednich i środkowych, wyposażone w centralny silnik elektryczny o mocy min. 230 kW oraz pakiet baterii o pojemności gwarantującej zasięg minimum 250 km. Dopuszcza się ładowanie wyłącznie w technologii plug-in. Autobusy mają posiadać klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz rampę dla osób z niepełnosprawnościami.
Planowana data podpisania umowy to czerwiec 2025 roku, natomiast dostawy mają zostać zrealizowane do końca grudnia 2025.
Pełna dokumentacja przetargowa dostępna pod adresem: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/224631?sekcja=oferty
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze