Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Nova inwestuje też w infrastrukturę ładowania. Dwa przetargi na stacje plug-in

infobus
15.05.2025 07:08
0 Komentarzy

Pod koniec kwietnia br. Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova S.A. ogłosiła dwa przetargi na zakup, montaż i uruchomienie fabrycznie nowych, przewodowych, mobilnych stacji ładowania autobus elektrycznych plug-in 120 kW.

Łącznie do zamówienia trafi 10 dwustanowiskowych ładowarek, które mają zasilić flotę nowoczesnych autobusów elektrycznych w ramach transformacji zeroemisyjnej transportu publicznego w regionie. O eklektycznej ofensywie przewoźnika pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ładowarek ma być dostarczonych łącznie w obu przetargach?
  2. W jakim mieście ma zostać zainstalowanych najwięcej ładowarek?
  3. Jaka moc ładowania przewidziana jest dla jednego autobusu przy pełnym obciążeniu?
PKS Nova inwestuje też w infrastrukturę ładowania. Dwa przetargi na stacje plug-in
PKS Nova inwestuje też w infrastrukturę ładowania. Dwa przetargi na stacje plug-in / fot. PKS Nova

Pierwszy przetarg: cztery ładowarki

Pierwsze postępowanie dotyczy dostawy czterech ładowarek Plug-in, które zostaną rozlokowane w:

  • Białymstoku (ul. Bohaterów Monte Cassino),
  • Suwałkach (ul. Wojska Polskiego),
  • Łomży (Al. Piłsudskiego),
  • Zambrowie (ul. Magazynowa).

Każda z mobilnych stacji ma umożliwiać jednoczesne ładowanie dwóch autobusów mocą 2 × 60 kW lub jednego pojazdu z pełną mocą 120 kW, z automatycznym przełączaniem trybu pracy. Zastosowane rozwiązania mają być w pełni zgodne z zasadą DNSH (ang. Do No Significant Harm) w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Zamawiający wymaga również: pełnej gwarancji na minimum 36 miesięcy, szybkiego serwisu (czas reakcji do 2 dni), szkolenia personelu w każdej lokalizacji oraz bezpłatnego dostępu do zintegrowanego systemu telemetrycznego na minimum 10 lat. Każda ładowarka będzie mobilna, wyposażona w blokadę pozycji, zdalny monitoring pracy i zabezpieczenia fizyczne (klucze, zamki, stacyjki).

PKS Nova inwestuje też w infrastrukturę ładowania. Dwa przetargi na stacje plug-in / fot. PKS Nova
PKS Nova inwestuje też w infrastrukturę ładowania. Dwa przetargi na stacje plug-in / fot. PKS Nova

Drugi przetarg: sześć ładowarek

W ramach drugiego postępowania – PKS NOVA – PT/4/2025/3 – PKS Nova chce zakupić kolejne 6 ładowarek Plug-in, które zostaną zainstalowane w:

  • Białymstoku – aż 5 sztuk,
  • Łomży1 sztuka.

Oba zamówienia są niemal bliźniacze, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i wymagań technicznych. W obu zastosowano następujące kryteria oceny ofert:

  • Cena brutto – 60%
  • Okres gwarancji – 20%
  • Termin wykonania – 20% (maks. punkty za realizację w 8 miesięcy)

Dodatkowo przewidziano wadium w wysokości 20 500 zł, a termin składania ofert upływa w pierwszym pstrągu 30 maja, a w drugim – 3 czerwca 2025 r. Linki do postępowań:

Komentarze