Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakimi autobusami jest zainteresowane Podegrodzie? Analiza SWZ

infobus
12.05.2025 06:01
0 Komentarzy

Gmina Podegrodzie w województwie małopolskim szuka dostawców autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI i MINI.

Zakup elektrobusów jest możliwy dzięki dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). Ogłoszenie przetargu i wymogi formalne opisaliśmy już w InfoBusie wcześniej. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów w sumie chce kupić Gmina Podegrodzie w ramach przetargu?
  2. Jaki minimalny zasięg muszą zapewniać autobusy elektryczne kategorii MIDI i MINI?
  3. Do kiedy planowane jest otwarcie ofert w tym przetargu?
Jakimi autobusami jest zainteresowane Podegrodzie? Analiza SWZ
Jakimi autobusami jest zainteresowane Podegrodzie? Analiza SWZ / fot. Busnex

Punktacja oferentów

Zamówienie zostało podzielone na dwie części:

  • część 1 – zakup i dostawa 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych MIDI,
  • część 2 – zakup i dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych MINI.

Zamawiający w obu częściach będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem trzech kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • wydłużenia minimalnego wymaganego okresu gwarancji o 24 miesiące (na autobus, szkielet podwozia, poszycia itp.) – 20 pkt,
  • okresu rękojmi i gwarancji na magazyn energii – 108 miesięcy – 20 pkt.
Gmina Podegrodzie w województwie małopolskim szuka dostawców autobusów klasy I kategorii MIDI i MINI / fot. Busnex

MINI i MIDI

Autobusy kategorii MINI mają mieć długość od 5,80 do 7,50 m, zaś kategorii MIDI – od 8,00 do 10,50 m. Wszystkie pojazdy muszą mieścić się w zakresie wysokości w przedziale od 2,80 do 3,40 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 50 pasażerów (MIDI) i 20 pasażerów (MINI), w tym co najmniej 20 (10) na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0 (MIDI) i 0-2-0 lub 1-2-0 (MINI). Będą to autobusy niskopodłogowe lub niskowejściowe – tzn. zamawiający dopuszcza podest za drzwiami głównymi.

Autobusy będą napędzane silnikiem centralnym lub silnikami umiejscowionymi w osi napędowej. Wymagana moc silnika to minimum 120 kW (MIDI) i 90 kW (MINI). Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Magazyn energii musi zagwarantować zasięg autobusów MIDI – 200 km i MINI – 160 km. Moc magazynu energii ma wynosić minimum 200 kWh (MIDI) i 80 kWh (MINI). Ładowanie baterii będzie odbywać się przez wtyczkę plug-in.

Stanowisko kierowcy stanowić ma kabina oddzielona od przestrzeni pasażerskiej przeźroczystymi szybami lub ścianką z tworzywa sztucznego. Jeśli autobus będzie posiadać pierwsze drzwi dwuskrzydłowe, to pierwsza połowa pierwszych drzwi ma zostać wydzielona jako osobne wejście przeznaczone jedynie dla kierowcy. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego, wandaloodporne, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną (grubość pianki na siedzisku min. 20 mm).

Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne LED w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się tablica informacyjna LCD wyświetlająca numer i przebieg linii oraz umożliwiająca wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych.

Podsumowanie

Brak kryteriów technicznych i liberalne wymogi w opisie przedmiotu zamówienia sprawiają, że o ten kontrakt może powalczyć kilku producentów. W przypadku autobusów MINI stawiamy na chińskie marki. O dłuższe pojazdy może powalczyć Solaris, Yutong lub MAN. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 16 maja.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf766a73-d4ac-44a9-aa47-4e0541f0caab

Komentarze