Jakie autobusy Yutong E12 dla MZK Jelenia Góra. Czas na szczegóły
MZK Jelenia Góra ma już komplet, czyli 20 sztuk elektrycznych Yutongów E12. Stawia to spółkę na równi z białostockim „trio” jeśli chodzi o największy jednorazowy zakup chińskich pojazdów od jej polskiego dealera, czyli firmy Busnex Poland.
20 Yutongów E12 oraz dedykowanych ładowarek plug-in zamówiono na początku 2023 r. Kontrakt z Busnexem opiewał na 54 095 400 PLN brutto, co dało jednostkową cenę za E12 z ładowarką w wysokości 2 199 000 PLN netto. W pakiecie zdaje się jest czteroletnia gwarancja całopojazdowa oraz aż 11-letnia na trwałość baterii trakcyjnych. Cóż… Na przełomie 2022 i 2023 r. kiedy Busnex czynił ofertowanie zagrał nieźle va banque. Także „to se ne wrati”.
Co i jak?
Bateryjny Yutong E12 w wersji dla Jeleniej Góry umożliwia podróż zdaje się 78 pasażerom, w tym 32 na fotelach Ster Inox. Z niskiej podłogi jest dostępnych prawdopodobnie sześć foteli. Dostęp na pokład tego w 100% niskopodłogowego pojazdu jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.
Jelenia Góra postawił na elektrobusy, które mają być przystosowane do pokonywania dziennych dystansów rzędu co najmniej 250 km. Przez to ograniczono się tylko do ładowania plug-in. A jak wiadomo Yutong jest specjalistą w tym zakresie. Baterie trakcyjne- zdaje się, że LFP- o pojemności 424 kWh powinny być tu jak znalazł. Przynajmniej na razie. Napęd stanowi sterowanie impulsowe, które przetwarza prąd z zasobników energii na potrzeby silnika synchronicznego TZ368XSYTB38 o mocy 350 kW.
standard Jeleniej Góry
W elektrycznych E12 nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez pięć przesuwnych okien. Pasażerowie mają zapewnione gniazda USB.
System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Mamy tutaj zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości z pomarańczowymi diodami. W środku znajdziemy tablicę o przekątnej ETM-23 za kabiną kierowcy, a ponadto towarzyszy jej diodowy ETL416120. Z boku natomiast znajdziemy ETM-38, czyli e-koraliki. Wszystkie odpowiadają za graficzną odsłonę informacji liniowej. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Zastosowano dwusystemowe kasowniki KRG11, które umożliwiają kasowanie biletów papierowych oraz zakup kartą płatniczą. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem SRG7000P. Uzupełnieniem jest także biletomat grodziskiej Mery, czyli urządzenie typu BM102.
Podsumowując…
To drugi tak duży kontrakt, który pokazał, że Yutong i Busnex to już ekstraklasa polskiego rynku elektrobusów. Każde wejście ma oczywiście swoją cenę. A to przecież koszt, który na początku zawsze trzeba ponieść. Naturalne prawo start-up’u w końcu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze