Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express uruchamia połączenia obsługiwane składami Talgo S6. Poznaliśmy szczegóły

inforail
09.10.2025 13:30
0 Komentarzy

Leo Express rozpoczął sprzedaż biletów na nowy rozkład jazdy, który obejmuje zarówno popularne połączenia świąteczne, jak i zupełnie nową trasę do stolicy Słowacji.

Od 30 kwietnia 2026 roku przewoźnik uruchomi nowe, bezpośrednie połączenie z Pragi do Bratysławy, wracając jednocześnie do regionu Slovácko, gdzie jego pociągi cieszyły się wcześniej dużym zainteresowaniem.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowe połączenie uruchomi Leo Express od 30 kwietnia 2026 roku i przez jakie miasta będzie przebiegać trasa?
  2. Jakie udogodnienia oferują nowe pociągi Talgo S6, które obsłużą połączenie z Pragi do Bratysławy?
  3. Dlaczego Leo Express zdecydował się na powrót do regionu Slovácko i jakie korzyści zyskają pasażerowie dzięki tej inwestycji?

Nowoczesne pociągi Talgo S6 zapewnią komfort i dostępność dla wszystkich pasażerów

Nowa linia przebiegać będzie przez Přerov, Hulín, Otrokovice i Stare Miasto koło Uherskiego Hradiště, a następnie przez Hodonín i Břeclav aż do Bratysławy. Na trasie kursować będą nowoczesne, niskopodłogowe i klimatyzowane pociągi Talgo S6, wyposażone w system pasywnego wychylania nadwozia, który zwiększa komfort jazdy.

Leo Express zaoferuje dwa kursy dziennie w obu kierunkach, a jedna para połączeń będzie rozpoczynać i kończyć trasę na stacji Bratysława-Petržalka, co zapewni wygodne połączenie tej dzielnicy z Pragą.

Pociąg Talgo S6
Pociąg Talgo S6/źródło: Wikipedia

Powrót na prośbę pasażerów

Nowa trasa to odpowiedź przewoźnika na potrzeby podróżnych.

„Pasażerowie z regionu zlińskiego zwracali się do nas z prośbą o przywrócenie połączeń Leo Express, dlatego wracamy z pociągami niskopodłogowymi, oferującymi wysoki komfort podróży. Konkurencyjni przewoźnicy dalekobieżni zazwyczaj korzystają ze składów wysokopodłogowych, w których schody mogą stanowić barierę dla rodziców z dziećmi, seniorów, rowerzystów czy osób z ograniczoną mobilnością. Rozkład jazdy został opracowany tak, aby uwzględniać zarówno region Slovácko, jak i nowe przystanki w Hodonínie, Břeclavi oraz Bratysławie. W stolicy Słowacji nasze pociągi będą zatrzymywać się zarówno na dworcu głównym, skąd kursują pociągi regionalne Leo Express do Dunajskiej Stredy i Komarna, jak i po drugiej stronie Dunaju, w dzielnicy Petržalka. Obecnie żaden inny przewoźnik nie oferuje takiego połączenia, dlatego wierzymy, że przyciągnie ono wielu nowych pasażerów” – mówi Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express

Przewoźnik zaplanował rozkład jazdy tak, aby uwzględnić zarówno region Slovácko, jak i nowe przystanki w Hodonínie, Břeclavi oraz Bratysławie. W stolicy Słowacji pociągi zatrzymają się na dworcu głównym oraz w dzielnicy Petržalka.

„Nasze pociągi oferują unikalne połączenie niskopodłogowego rozwiązania i bezbarierowego dostępu. Dzięki systemowi wychylania nadwozia oraz zaawansowanej konstrukcji wózków jazda jest płynna i komfortowa, nawet na łukach torów. Składy te sprawdziły się już w Szwajcarii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Jestem przekonany, że ich wyjątkowe właściwości przyciągną nie tylko pasażerów konkurencyjnych przewoźników, ale również osoby, które do tej pory podróżowały samochodem, autobusem lub samolotem, oferując im wygodniejszą i bardziej zrównoważoną alternatywę. Niezawodne ogrzewanie, klimatyzacja oraz niezależne źródło zasilania są oczywiście gwarantowane” – dodaje Peter Köhler. 

Nowe pociągi Talgo S6 to gwarancja wygody i bezpieczeństwa.

Nowe relacje i atrakcyjne ceny

Dzięki nowej linii pasażerowie zyskają bezpośrednie połączenia, które dotąd nie istniały, m.in. Zábřeh na Moravě – Bratysława, Ołomuniec – Bratysława czy Hulín – Bratysława. Nowe przystanki umożliwią też wygodne podróże z regionów Zlína i Uherskiego Brodu, a w samej Bratysławie pasażerowie będą mogli przesiąść się na regionalne pociągi Leo Express do Dunajskiej Stredy i Komarna.

„Jak zawsze, ceny biletów zaczynają się od 99 CZK lub 4 EUR przy wcześniejszej rezerwacji. Zachęcamy do zakupu z wyprzedzeniem, zwłaszcza w popularnych okresach podróży, takich jak Adwent czy Boże Narodzenie” – informuje Köhler.

Bilety na okres od Wielkanocy 2026 roku do czerwca 2026 są już dostępne w sprzedaży. Nowe połączenia mają zapewnić nie tylko większy komfort, ale też zwiększyć mobilność między Czechami a Słowacją, promując ekologiczne i nowoczesne podróżowanie.

Komentarze