LEO Express uruchamia połączenia obsługiwane składami Talgo S6. Poznaliśmy szczegóły
Leo Express rozpoczął sprzedaż biletów na nowy rozkład jazdy, który obejmuje zarówno popularne połączenia świąteczne, jak i zupełnie nową trasę do stolicy Słowacji.
Od 30 kwietnia 2026 roku przewoźnik uruchomi nowe, bezpośrednie połączenie z Pragi do Bratysławy, wracając jednocześnie do regionu Slovácko, gdzie jego pociągi cieszyły się wcześniej dużym zainteresowaniem.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe połączenie uruchomi Leo Express od 30 kwietnia 2026 roku i przez jakie miasta będzie przebiegać trasa?
- Jakie udogodnienia oferują nowe pociągi Talgo S6, które obsłużą połączenie z Pragi do Bratysławy?
- Dlaczego Leo Express zdecydował się na powrót do regionu Slovácko i jakie korzyści zyskają pasażerowie dzięki tej inwestycji?
Nowoczesne pociągi Talgo S6 zapewnią komfort i dostępność dla wszystkich pasażerów
Nowa linia przebiegać będzie przez Přerov, Hulín, Otrokovice i Stare Miasto koło Uherskiego Hradiště, a następnie przez Hodonín i Břeclav aż do Bratysławy. Na trasie kursować będą nowoczesne, niskopodłogowe i klimatyzowane pociągi Talgo S6, wyposażone w system pasywnego wychylania nadwozia, który zwiększa komfort jazdy.
Leo Express zaoferuje dwa kursy dziennie w obu kierunkach, a jedna para połączeń będzie rozpoczynać i kończyć trasę na stacji Bratysława-Petržalka, co zapewni wygodne połączenie tej dzielnicy z Pragą.
Powrót na prośbę pasażerów
Nowa trasa to odpowiedź przewoźnika na potrzeby podróżnych.
„Pasażerowie z regionu zlińskiego zwracali się do nas z prośbą o przywrócenie połączeń Leo Express, dlatego wracamy z pociągami niskopodłogowymi, oferującymi wysoki komfort podróży. Konkurencyjni przewoźnicy dalekobieżni zazwyczaj korzystają ze składów wysokopodłogowych, w których schody mogą stanowić barierę dla rodziców z dziećmi, seniorów, rowerzystów czy osób z ograniczoną mobilnością. Rozkład jazdy został opracowany tak, aby uwzględniać zarówno region Slovácko, jak i nowe przystanki w Hodonínie, Břeclavi oraz Bratysławie. W stolicy Słowacji nasze pociągi będą zatrzymywać się zarówno na dworcu głównym, skąd kursują pociągi regionalne Leo Express do Dunajskiej Stredy i Komarna, jak i po drugiej stronie Dunaju, w dzielnicy Petržalka. Obecnie żaden inny przewoźnik nie oferuje takiego połączenia, dlatego wierzymy, że przyciągnie ono wielu nowych pasażerów” – mówi Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express
Przewoźnik zaplanował rozkład jazdy tak, aby uwzględnić zarówno region Slovácko, jak i nowe przystanki w Hodonínie, Břeclavi oraz Bratysławie. W stolicy Słowacji pociągi zatrzymają się na dworcu głównym oraz w dzielnicy Petržalka.
„Nasze pociągi oferują unikalne połączenie niskopodłogowego rozwiązania i bezbarierowego dostępu. Dzięki systemowi wychylania nadwozia oraz zaawansowanej konstrukcji wózków jazda jest płynna i komfortowa, nawet na łukach torów. Składy te sprawdziły się już w Szwajcarii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. Jestem przekonany, że ich wyjątkowe właściwości przyciągną nie tylko pasażerów konkurencyjnych przewoźników, ale również osoby, które do tej pory podróżowały samochodem, autobusem lub samolotem, oferując im wygodniejszą i bardziej zrównoważoną alternatywę. Niezawodne ogrzewanie, klimatyzacja oraz niezależne źródło zasilania są oczywiście gwarantowane” – dodaje Peter Köhler.
Nowe pociągi Talgo S6 to gwarancja wygody i bezpieczeństwa.
Nowe relacje i atrakcyjne ceny
Dzięki nowej linii pasażerowie zyskają bezpośrednie połączenia, które dotąd nie istniały, m.in. Zábřeh na Moravě – Bratysława, Ołomuniec – Bratysława czy Hulín – Bratysława. Nowe przystanki umożliwią też wygodne podróże z regionów Zlína i Uherskiego Brodu, a w samej Bratysławie pasażerowie będą mogli przesiąść się na regionalne pociągi Leo Express do Dunajskiej Stredy i Komarna.
„Jak zawsze, ceny biletów zaczynają się od 99 CZK lub 4 EUR przy wcześniejszej rezerwacji. Zachęcamy do zakupu z wyprzedzeniem, zwłaszcza w popularnych okresach podróży, takich jak Adwent czy Boże Narodzenie” – informuje Köhler.
Bilety na okres od Wielkanocy 2026 roku do czerwca 2026 są już dostępne w sprzedaży. Nowe połączenia mają zapewnić nie tylko większy komfort, ale też zwiększyć mobilność między Czechami a Słowacją, promując ekologiczne i nowoczesne podróżowanie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze