Daimler Buses i 11% wzrostu wśród autobusów. Równoległe spadki na rynku ciężarówek
Na początku kwietnia Daimler Truck opublikował wyniki sprzedaży za pierwszy kwartał 2025 roku, notując łącznie 99 812 sprzedanych pojazdów użytkowych.
To oznacza spadek o 8% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (108 911 szt.). Na tle wyzwań w segmencie ciężarówek, segment autobusowy Daimler Buses wyróżnił się wyraźnym wzrostem sprzedaży – aż o 11%, osiągając wynik 6 206 sprzedanych pojazdów (wobec 5 596 w Q1 2024).
Rozkład jazdy:
- O ile procent wzrosła sprzedaż autobusów Daimler Buses w pierwszym kwartale 2025 roku w porównaniu do Q1 2024?
- Ile pojazdów bateryjnych sprzedał Daimler Truck w Q1 2025 i czy to więcej czy mniej niż rok wcześniej?
- Kiedy Daimler Truck zaprezentuje szczegółowe dane finansowe i pozafinansowe za pierwszy kwartał 2025 roku?
Autobusy na plusie
Wzrost sprzedaży w segmencie Daimler Buses to dobra wiadomość dla rynku autobusowego, który w ostatnich kwartałach doświadczał zmiennych trendów wynikających z wahań popytu, ograniczeń produkcyjnych i kosztów energii. Dobre wyniki Daimler Buses sugerują poprawę kondycji rynku autobusowego – zarówno miejskiego, jak i międzymiastowego.
Choć dane nie zostały rozbite na konkretne marki czy rynki, sukces segmentu może wskazywać m.in. na większe zamówienia publiczne w Europie oraz odbudowę popytu w Ameryce Łacińskiej i Azji.
Podczas gdy autobusy zanotowały wzrost, inne segmenty Daimler Truck miały mniej optymistyczny początek roku:
- Mercedes-Benz Trucks: 33 446 sprzedanych pojazdów, spadek o 18% (z 40 838 szt.).
- Trucks North America: 38 992 sztuki, spadek o 16% (z 46 229).
- Trucks Asia: wyraźny wzrost o 16%, z 21 440 do 24 772 szt.
Wyniki są analizowane według nowego podziału segmentowego, który od stycznia 2025 roku uwzględnia integrację działalności Daimlera w Chinach i Indiach z marką Mercedes-Benz Trucks.
Zielona moc
W pierwszym kwartale 2025 r. Daimler Truck sprzedał 759 pojazdów bateryjnych, co oznacza spadek o 7% względem Q1 2024 (813 szt.). To sygnał, że choć firma konsekwentnie inwestuje w technologie zeroemisyjne, ich adopcja na dużą skalę wciąż pozostaje wyzwaniem – jak na razie przede wszystkim w segmencie autobusowym. Na pewno w tej sumie są ciężarówki bateryjne, ale jak na razie ich udział w rynku jest niewielki.
Naszym zdaniem: Szczegółowe dane finansowe i pozafinansowe Daimler Truck przedstawi 14 maja 2025 r. podczas pełnej prezentacji wyników za Q1. Już teraz jednak można ocenić, że segment autobusów trzyma się mocno na tle trudniejszego początku roku w pozostałych działach koncernu. Biorąc pod uwagę rosnące inwestycje w zrównoważony transport publiczny oraz rosnące zapotrzebowanie na transport zbiorowy w miastach i regionach turystycznych, Daimler Buses może liczyć na dalszy wzrost w kolejnych kwartałach. To dobry sygnał dla całej branży autobusowej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze