Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie szukają wykonawcy przeglądów P4 dla 13 „Impulsów” EN78 i EN79

inforail
23.12.2025 19:30
0 Komentarzy

„Koleje Małopolskie” Sp. z o.o. wszczęły postępowanie w trybie otwartym na wykonanie przeglądów czwartego poziomu utrzymania (P4) wraz z pracami dodatkowymi dla elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN78 (typ 31WE) oraz EN79 (typ 45WE).

Zamówienie obejmuje łącznie 13 pojazdów i – poza standardowym zakresem P4 – przewiduje również możliwość realizacji prac dodatkowych, opcjonalnych oraz aktualizacji dokumentacji technicznej taboru.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie doświadczenie w realizacji przeglądów P4 i P5 elektrycznych zespołów trakcyjnych posiadają potencjalni wykonawcy i ilu z nich spełni wymagania Kolei Małopolskich?
  2. Czy obowiązkowa wizja lokalna oraz wysoka kwota wadium w wysokości 2 mln zł wpłyną na liczbę ofert złożonych w postępowaniu?
  3. W jakim zakresie zamawiający zdecyduje się skorzystać z prawa opcji i jak przełoży się to na faktyczny zakres prac przy pojazdach EN78 i EN79?
Pociąg woj. małopolskiego
EN79 Kolei Małopolskich /foto: UMWM

Co obejmuje zamówienie?

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie P4 dla:

  • 8 pojazdów EN78 (31WE): EN78-001, EN78-002, EN78-003, EN78-004, EN78-005, EN78-006, EN78-007, EN78-008,
  • 5 pojazdów EN79 (45WE): EN79-001, EN79-002, EN79-003, EN79-004, EN79-005.

Przeglądy mają być realizowane zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania wskazaną przez zamawiającego. Jednocześnie przewidziano prace dodatkowe, wykraczające poza stały zakres DSU – ich potrzeba ma być diagnozowana w trakcie wykonywania przeglądów. Osobno opisano także prawo opcji, które pozwala zamawiającemu uruchomić dodatkowe prace (wszystkie lub wybrane) w krótkim terminie po podpisaniu umowy.

Istotnym elementem zamówienia jest również opracowanie i aktualizacja dokumentacji technicznej pojazdów po wykonanych pracach. W praktyce oznacza to m.in. uzupełnienia schematów, dokumentacji techniczno-ruchowej, katalogów części czy dokumentacji utrzymaniowej (dopuszczono formę suplementu), a także udzielenie licencji na dokumenty przygotowane przez wykonawcę w toku realizacji umowy.

Organizacja prac i miejsce realizacji

Zamówienie ma być wykonywane na terenie Polski, przy czym zamawiający dopuszcza, by wybrane czynności dotyczące urządzeń, zespołów lub podzespołów były realizowane także u producenta albo w autoryzowanym serwisie (również poza granicami kraju), jeśli okaże się to niezbędne.

Po stronie wykonawcy ma leżeć zapewnienie odpowiedniego zaplecza technicznego – w tym stanowisk przeglądowo-naprawczych – oraz warunków organizacyjnych gwarantujących prawidłowe wykonanie usługi. W razie potrzeby wykonawca ma także zapewnić lokomotywę spalinową z obsługą do przestawiania pojazdów z torów zelektryfikowanych na infrastrukturę, na której prowadzone będą prace.

Szacowany czas trwania umowy określono na 16 miesięcy.

Obowiązkowa wizja lokalna w Krakowie

W postępowaniu przewidziano obligatoryjną wizję lokalną. Zamawiający planuje jej organizację w dniach 7–9 stycznia 2026 r. na terenie zaplecza technicznego w Krakowie. Zastrzeżono, że oferta złożona bez odbycia wizji lokalnej ma zostać odrzucona.

Jednocześnie zamawiający wskazał wyjątek dla wykonawców, którzy uczestniczyli w wizji lokalnej w ramach wcześniejszego postępowania dotyczącego tego samego zakresu, które zostało unieważnione – przy założeniu, że warunki wizji i dokumenty niezbędne do realizacji zamówienia nie uległy zmianie.

Wadium 2 mln zł, jedyne kryterium – cena

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 mln zł. Kryterium wyboru oferty jest jedno: cena brutto (z prawem opcji) – 100%.

Wśród warunków udziału znalazły się m.in. wymagania dotyczące doświadczenia (minimum cztery usługi utrzymania EZT na poziomie P4 lub P5 w ostatnich trzech latach), personelu z określonymi uprawnieniami (m.in. SEP, F-gazy i kompetencje przewidziane dla prac przy EZT) oraz posiadania certyfikowanego systemu utrzymania lub zarządzania.

Terminy składania i otwarcia ofert

Termin składania ofert wyznaczono na 3 lutego 2026 r., godz. 11:30, a otwarcie ofert na 3 lutego 2026 r., godz. 12:00. Oferty mają pozostać ważne przez 90 dni.

Co to oznacza dla rynku?

Postępowanie dotyczy kompleksowych prac utrzymaniowych na poziomie P4 dla floty używanej w ruchu regionalnym w Małopolsce. Przy kryterium 100% ceny istotne znaczenie będą miały zarówno zdolności warsztatowe, jak i realny harmonogram przepływu pojazdów przez stanowiska przeglądowe, szczególnie że zamawiający przewiduje możliwość uruchomienia prac w ramach prawa opcji, a część dokumentacji technicznej postępowania ma charakter poufny i jest udostępniana na wniosek wykonawców.

Komentarze