Jedna oferenta w przetargu Kolei Mazowieckich na naprawy P4 pociągów EN57AKM
Koleje Mazowieckie prowadzą postępowanie przetargowe dotyczące wykonania napraw w poziomie utrzymania P4 dla 33 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKM.
Zamówienie ma kluczowe znaczenie dla dalszej eksploatacji jednych z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów regionalnych, które od lat obsługują połączenia na Mazowszu.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego w przetargu na naprawy P4 pociągów EN57AKM Kolei Mazowieckich wpłynęła tylko jedna oferta?
- Czy zaproponowana przez PESĘ cena, niższa od budżetu zamawiającego, wpłynie na szybkie rozstrzygnięcie postępowania?
- Jakie znaczenie dla dalszej eksploatacji taboru Kolei Mazowieckich będzie miała realizacja napraw P4 33 jednostek EN57AKM?
Kwota zabezpieczona przez zamawiającego
Zakres zamówienia obejmuje kompleksowe naprawy, mające na celu przedłużenie żywotności taboru oraz utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności eksploatacyjnej.
Zgodnie z informacją opublikowaną przez zamawiającego, Koleje Mazowieckie zamierzały przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę 119 149 800,00 zł netto, co odpowiada 146 554 254,00 zł brutto. Wskazana suma pokazuje skalę przedsięwzięcia oraz wagę inwestycji w utrzymanie istniejącego taboru, który nadal pełni istotną rolę w regionalnym systemie transportowym.
Zabezpieczenie środków na takim poziomie oznacza, że przewoźnik od początku liczył się z wysokimi kosztami związanymi z pełnym zakresem napraw P4, obejmujących m.in. prace konstrukcyjne, elektryczne i modernizacyjne.
Jedna oferta w postępowaniu
Otwarcie ofert odbyło się 18 grudnia 2025 roku o godzinie 12:30. W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona przez PESA Mińsk Mazowiecki S.A. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim. Zaproponował wykonanie zamówienia za kwotę 114 496 800,00 zł netto, co daje 140 831 064,00 zł brutto.
Oznacza to, że zaoferowana cena jest niższa od kwoty, jaką zamawiający planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Różnica ta może mieć znaczenie przy dalszej ocenie oferty i ewentualnym wyborze wykonawcy.
Co dalej z postępowaniem?
Fakt złożenia tylko jednej oferty nie przesądza jeszcze o wyniku przetargu. Koleje Mazowieckie muszą teraz przeprowadzić szczegółową ocenę oferty pod kątem spełnienia wszystkich wymagań formalnych i technicznych określonych w dokumentacji postępowania. Jeśli oferta PESA spełni wszystkie warunki, spółka może zostać wybrana na wykonawcę napraw P4 dla 33 jednostek EN57AKM.
Realizacja tego zamówienia będzie kolejnym ważnym elementem strategii utrzymaniowej Kolei Mazowieckich, która – obok zakupów nowego taboru – konsekwentnie inwestuje również w przedłużanie eksploatacji sprawdzonych pojazdów regionalnych, dostosowując je do bieżących potrzeb przewozowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze