Rzutem na taśmę PKM Gdynia ogłasza przetarg na 18 autobusów z silnikami diesla
18 grudnia 2025 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni opublikowało ogłoszenie o przetargu na dostawę nowych autobusów spalinowych.
Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym i dotyczy zakupu łącznie 18 pojazdów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym. Warto dodać, że od 2026 roku miasta powyżej 100 tys. mieszkańców nie będą mogły kupować nowych autobusów spalinowych, zgodnie z wymogami unijnymi. Oznacza to, że nowe zakupy taborowe w takich miastach będą musiały dotyczyć autobusów zeroemisyjnych lub niskoemisyjnych (np. elektrycznych, wodorowych), stąd tez tytuł „rzutem na taśmę”. O poprzednim taborowym zamówieniu PKM-u pisaliśmy w TransInfo tutaj.
Rozkład jazdy
- Ile łącznie autobusów ma trafić do gdyńskiego przewoźnika?
- Czym różnią się autobusy PN od SN w miejskiej eksploatacji?
- Jakie kryterium ma największy wpływ na wybór oferty w tym przetargu?
Kontrakt na autobusy dla Gdyni
Zamówienie ogłoszone przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. dotyczy dostawy autobusów miejskich przeznaczonych do obsługi linii komunikacji miejskiej w Gdyni. Przedmiotem kontraktu jest zakup 12 autobusów miejskich, niskopodłogowych PN oraz 6 autobusów miejskich, niskopodłogowych SN, wszystkie zasilane olejem napędowym. Pojazdy mają być fabrycznie nowe i dostosowane do intensywnej eksploatacji w ruchu miejskim, z myślą o komforcie pasażerów i dostępności dla osób o ograniczonej mobilności.
Zamawiający nie wskazał w ogłoszeniu budżetu przeznaczonego na realizację zamówienia. Okres obowiązywania kontraktu określono na 480 dni, co oznacza, że dostawy autobusów będą realizowane etapowo, zgodnie z harmonogramem opisanym w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Miejscem realizacji zamówienia jest Gdynia, a autobusy trafią do floty obsługującej lokalny transport publiczny na terenie Trójmiasta.
Postępowanie prowadzone jest jako zamówienie sektorowe na podstawie Dyrektywy 2014/25/UE, co oznacza, że wpisuje się ono w ramy regulacji wspierających konkurencyjność rynku Unii Europejskiej w obszarze transportu publicznego.
W ocenie ofert 60% wagi przypisano cenie, natomiast pozostałe punkty będzie można uzyskać za jakość. Pod uwagę brany będzie oferowany okres gwarancji i rękojmi, deklarowane zużycie paliwa według testu SORT 2 oraz parametry techniczne autobusów. Taki zestaw kryteriów ma zapewnić wybór pojazdów nie tylko atrakcyjnych kosztowo, ale również efektywnych w codziennej eksploatacji i przyjaznych dla pasażerów komunikacji miejskiej.
Termin składania ofert upływa 26 stycznia 2026 roku o godz. 10:00, a otwarcie ofert zaplanowano pół godziny później za pośrednictwem platformy zakupowej. Wadium ustalono na poziomie 900.000 PLN, a oferty muszą zachować ważność przez 90 dni.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze