Koleje Mazowieckie sprzedają EN71KM. Czy trafią do innego przewoźnika?
Koleje Mazowieckie podjęły decyzję o wystawieniu na sprzedaż elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71KM, które przez lata obsługiwały połączenia regionalne w województwie mazowieckim.
Podczas rozmowy z InfoRail.pl prezes spółki, Robert Stępień, jasno przedstawił dalsze losy pojazdów – wszystko zależy od tego, czy znajdzie się nabywca.
Rozkład jazdy:
- Czy Koleje Mazowieckie prowadzą już rozmowy z potencjalnymi nabywcami jednostek EN71?
- Jakie nowe pojazdy mają docelowo zastąpić wycofywane EN71 w regularnym ruchu?
- Czy przewoźnik planuje w przyszłości sprzedaż lub wycofanie kolejnych starszych jednostek z floty?
„Jeśli znajdzie się chętny, trafi do innego przewoźnika”
Prezes Stępień, pytany o to, czy wysłużone EN71 mają szansę kontynuować służbę u innego operatora, odpowiedział wprost:
„Jeśli znajdzie się chętny, to trafią do innego przewoźnika, jeśli nie, no to nie będziemy ich trzymali u siebie.”
Zapytany o alternatywę, dodał, że w przypadku braku zainteresowania rynkowego, pojazdy zostaną zezłomowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Modernizacja taboru i dalsze inwestycje
Decyzja o wystawieniu EN71 na sprzedaż wynika z polityki taborowej Kolei Mazowieckich, które od kilku lat intensywnie odnawiają i unowocześniają swój park pojazdów. Starsze jednostki, mimo wieloletniej służby i licznych modernizacji, nie spełniają już oczekiwań przewoźnika ani standardów nowoczesnego transportu regionalnego.
W miejsce wycofywanych składów do ruchu sukcesywnie wprowadzane są nowe lub zmodernizowane pojazdy, cechujące się większą pojemnością, lepszym komfortem podróży i niższymi kosztami eksploatacji.
Co dalej z EN71?
Los EN71 pozostaje więc w rękach rynku. Jeżeli znajdzie się przewoźnik, który będzie zainteresowany dalszą eksploatacją tych jednostek – trafią one na nowe tory. Jeśli nie, zostaną odstawione i zezłomowane, kończąc tym samym swoją wieloletnią historię na polskich liniach regionalnych.
Decyzja ta symbolicznie zamyka kolejny etap modernizacji mazowieckiego przewoźnika, który konsekwentnie rozwija flotę, dostosowując ją do rosnących potrzeb pasażerów i wymagań współczesnej kolei. Wczoraj przewoźnik podpisał kolejną umowę na zakup nowych Flirtów.


Komentarze