Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom znowu rusza po nowe autobusy. MPK szacuje zakup 11 gazowców

infobus
01.12.2025 08:03
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu rozpoczęło formalne szacowanie wartości zamówienia dotyczącego pozyskania 11 niskoemisyjnych autobusów CNG.

Chodzi o 6 sztuk pojazdów klasy I kategorii MAXI oraz 5 sztuk klasy I kategorii MEGA. Postępowanie ogłoszono 27 listopada 2025 r., a procedura ma przygotować MPK do późniejszego ogłoszenia właściwych przetargów. O poprzednich zamówieniach MPK na diesle i MZDiK na elektrobusy pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów CNG chce oszacować MPK Radom w ramach obecnej procedury?
  2. Na jaki kwartał wstępnie zaplanowano dostawy nowych pojazdów?
  3. Jaką minimalną gwarancję całopojazdową wymaga MPK Radom?

Radomskie szacowanie

Radomskie postępowanie z końca listopada 2025 r. nie jest przetargiem, lecz zaproszeniem do złożenia wyceny, które ma umożliwić MPK określenie realnej wartości przyszłego zamówienia. Analizowane są dwa zakresy:

6 sztuk autobusów klasy SOLO (12 m)
5 sztuk autobusów klasy MEGA (18 m)

W obu przypadkach autobusy mają być niskopodłogowe, zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG oraz wyposażone w zestaw butli umożliwiający dzienną pracę na poziomie co najmniej 400 wozokilometrów. Wymagana jest także gwarancja całopojazdowa minimum 6 lat, co zbliża wymagania MPK do standardów stosowanych przy dużych zamówieniach w miastach, które stawiają na niskoemisyjny transport publiczny.

MPK wskazuje również orientacyjny harmonogram dostaw – IV kwartał 2027 r., co pozwala przypuszczać, że przyszłe właściwe przetargi mogą być powiązane z zewnętrznymi źródłami finansowania (np. EFRR).

Na oferty MPK Radom czeka do 2 grudnia 2025 r., do godz. 14:00. Szczegółowe informacje o dokumentach szacowania dostępne są na: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/194923/details oraz https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/194838/details

Zakupowe tło

Radom w ostatnich latach prowadzi jedną z najbardziej dynamicznych modernizacji taboru w Polsce, łącząc zakupy gazowców, diesel oraz elektrobusów.

W marcu 2024 r. MPK Radom podpisało z MAN i PKO Leasing umowę na pięć autobusów diesla MAN Lion’s City 12, 12-metrowych, klimatyzowanych, z monitoringiem, nowymi kasownikami z terminalami płatniczymi, portami USB i pełną informacją pasażerską.

W styczniu 2025 r. miasto podpisało kontrakt z MAN na zakup 20 elektrobusów i 10 stacjonarnych ładowarek, o łącznej wartości ponad 56 mln PLN brutto.

16 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu ogłosiło po raz drugi postępowanie przetargowe na dostawę 20 fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. I ponownie nikt nie złożył żadnej oferty.

W 2025 r. MZDiK Radom ogłosił kolejne postępowanie dotyczące zakupu 10 elektrobusów z opcją na 2 dodatkowe pojazdy, co pokazuje, że Radom konsekwentnie będzie rozwijaj flotę zeroemisyjną. W tym wypadku – ponownie w oparciu o markę Solaris.

Trwa passa Solarisa w MPK Radom – 13 listopada 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu rozstrzygnęło przetarg na leasing operacyjny 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI. W postępowaniu zwyciężyło konsorcjum firm: Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. i Millennium Leasing Sp. z o.o., zdobywając komplet 100 punktów.

Komentarze