MPK Radom z nowym autokarem. Oczywiście od MAN. Z finansowaniem od PKO Leasing
12 listopada 2025 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu oficjalnie zawarło umowę na leasing nowego autokaru turystycznego.
Postępowanie zakończyło się wyborem jednej, jedynej złożonej oferty. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w postępowaniu MPK Radom?
- Na jaki okres zawarto leasing autokaru?
- Jaki model autokaru został wybrany?
Trzyosiowy coach
Zamówienie MPK Radom obejmowało leasing operacyjny nowego, 3-osiowego autokaru na okres 60 miesięcy. Przewoźnik zamierza w ten sposób uzupełnić i unowocześnić flotę pojazdów komercyjnych obsługujących wycieczki, przewozy krajowe i zagraniczne, a także transport klubów sportowych. Oferta musiała uwzględniać możliwość wykupu pojazdu po zakończeniu leasingu oraz elastyczność finansową – w tym mechanizm zmiennego oprocentowania uzależnionego od stawki WIBOR 1M.
W postępowaniu wpłynęła jedna oferta, złożona wspólnie przez PKO Leasing S.A. oraz MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.. Wartość złożonej oferty wyniosła 2.409.155,37 PLN brutto / 1.958.658,84 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model Lion`s Coach L na poziomie 1.958.658,84 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.636.250 PLN brutto, co oznacza, że oferta była wyższa od szacunków o 772.905,37 PLN. Mimo to, MPK Radom zdecydowało się przyjąć ofertę i podpisać umowę – co było możliwe dzięki zastosowaniu formuły zapytania o wartość szacunkową leasingu, a nie pełnego przetargu z ograniczeniami budżetowymi.
W analizie oferty nie prowadzono konkurencyjnej punktacji, ponieważ złożono tylko jedną ofertę. Tym samym nie było możliwe porównanie jakości i ceny między oferentami. PKO Leasing i MAN wygrali niejako „z automatu”, spełniając wymagania formalne i dostosowując ofertę do oczekiwań zamawiającego.
Trzy kryteria
Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny, które obejmowały:
✅ cenę całkowitą (brutto) za 60 miesięcy leasingu,
✅ zgodność techniczną pojazdu z wymaganiami MPK,
✅ opcję wykupu oraz warunki leasingowe (brak opłaty wstępnej, opłata końcowa 5%).
Od strony technicznej, MPK postawiło jasne wymagania. Nowy autokar ma być 3-osiowy, fabrycznie nowy, wyposażony w klimatyzację, ogrzewanie postojowe, przestronną toaletę, bar kawowy, lodówkę, gniazda USB przy każdym fotelu i możliwość personalizacji z grafiką promującą radomskie kluby sportowe. Preferowano także pojazd z silnikiem spełniającym najwyższe normy emisji spalin i dużym bagażnikiem. Planowana dostawa autokaru nastąpi po podpisaniu umowy leasingowej – pierwsza rata leasingowa zostanie naliczona od momentu protokolarnego odbioru pojazdu, który ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy od zawarcia umowy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/id/08de2287-ad18-d181-592a-d1000114c2c2
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze