Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Leo Express z rekordową sprzedażą biletów w Polsce

inforail
24.09.2025 17:30
0 Komentarzy

Usługi Leo Express cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Na krajowych trasach przewoźnik sprzedał już 70 000 biletów.

Tak dobre wyniki skłaniają firmę do rozważenia rozszerzenia w przyszłości działalności w ramach otwartego dostępu na kolejne kluczowe miasta, takie jak Gdańsk, Łódź, Częstochowa, Poznań czy Wrocław. Jednocześnie Leo Express wprowadza całoroczną gwarancję sprawnego działania klimatyzacji i ogrzewania, a także przygotowuje nowe menu pokładowe z świeżymi przekąskami i daniami, w tym tradycyjnym polskim żurkiem.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie czynniki sprawiły, że Leo Express zdecydował się na rozszerzenie działalności w Polsce i uruchomienie nowych połączeń, m.in. Warszawa – Kraków – Praga?
  2. Na czym polega wprowadzona przez Leo Express całoroczna gwarancja sprawnego działania klimatyzacji i ogrzewania oraz jakie korzyści daje pasażerom?
  3. Jakie udogodnienia i usługi wyróżniają ofertę Leo Express na tle innych przewoźników kolejowych w Polsce i Europie Środkowej?
Pociąg LEO Express
Pociąg LEO Express

70 tysięcy biletów sprzedanych

Międzynarodowy przewoźnik sprzedał już w tym roku 70 000 biletów na swoje połączenia w Polsce, co potwierdza rosnące zainteresowanie podróżami nowoczesnymi, niskopodłogowymi pociągami wyposażonymi w Wi-Fi, klimatyzację oraz catering serwowany bezpośrednio do miejsca pasażera.

„Sprzedaż biletów na naszych dotychczasowych i nowych trasach w Polsce znacząco przekroczyła nasze oczekiwania. Oznacza to, że nasze pociągi są już na granicy dostępnej pojemności, dlatego w przyszłości będziemy ją stopniowo zwiększać”, powiedział Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express.

W związku z tym sukcesem Leo Express rozważa w przyszłości rozszerzenie działalności w ramach otwartego dostępu na kolejne kluczowe miasta, takie jak Gdańsk, Łódź, Częstochowa, Poznańczy Wrocław. Trwają również przygotowania do uruchomienia połączeń do innych destynacji w Europie Środkowej, które zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie.

W odpowiedzi na potrzeby podróżnych Leo Express wprowadza całoroczną gwarancję sprawnego działania klimatyzacji i ogrzewania. W przypadku jej niespełnienia pasażerowie otrzymają zwrot 100 procent wartości biletu w formie kredytów. „Chcemy, aby nasi pasażerowie zawsze podróżowali komfortowo i bez zakłóceń. Tą gwarancją reagujemy na częste awarie i problemy z jakością usług u innych przewoźników, które często zniechęcają do wyboru kolei”, dodaje Köhler.

W ramach gwarancji jakości Leo Express zobowiązuje się również do oferowania świeżych przekąsek oraz szerokiego wyboru napojów ciepłych i zimnych na każdej trasie. Na połączeniach w Polsce wkrótce pojawi się nowe menu pokładowe, w którym znajdzie się między innymi tradycyjny żurek, dostępny w cenie 5 złotych.

Peter Köhler podkreśla: „Naszym celem nie jest jedynie przyciągnięcie pasażerów od innych przewoźników kolejowych. Chcemy zachęcać do podróży koleją także tych, którzy dotąd wybierali autobusy dalekobieżne, samoloty czy samochody. Kolej od lat zmaga się z problemami niezawodności i jakości usług – właśnie to Leo Express chce zmienić”.

Leo Express rozszerza działalność w Polsce

Od 1 marca 2026 roku Leo Express uruchomi nową linię kolejową Warszawa – Kraków – Praga, która przedłuży dotychczasową trasę Kraków – Praga aż do stolicy Polski, a jednocześnie zostanie wzmocniona o dwa dodatkowe połączenia dziennie. Dodatkowo już od 14 grudnia 2025 roku przewoźnik wprowadzi nowe dzienne połączenie kolejowe Krakowa z Pragą, które w wybrane dni będzie uzupełniane o kolejny parę kursów.  

Na trasie Warszawa – Kraków – Praga Leo Express uruchomi niskopodłogowe, klimatyzowane pociągi Stadler Flirt z 5G Wi-Fi oraz bezpłatnym poczęstunkiem w wyższych klasach podróży. Na pokładzie serwowane są sezonowe specjały, w tym dania bezglutenowe i wegańskie. Pasażerowie mogą zamówić poczęstunek, który zostanie im podany prosto na miejsce.  

We wszystkich pociągach dostępna będzie klasa Economy z wygodnymi, skórzanymi fotelami oraz klasy wyższe – Economy Plus i Business – oferujące więcej przestrzeni na nogi oraz wyselekcjonowany poczęstunek w cenie biletu. W najwyższej, a zarazem cichej klasie Premium znajduje się sześć regulowanych foteli idealnych do odpoczynku. W cenę biletu w tej klasie wliczone są również przekąski i napoje. Klasa Premium zapewnia pasażerom maksymalną prywatność i indywidualną obsługę, co w połączeniu z wysokim komfortem plasuje ją w ścisłej czołówce nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie Środkowej.  

Nowo uruchomiona linia w Polsce stanowi kolejny krok w kierunku systematycznego rozwoju działalności Leo Express na polskim rynku. Przewoźnik nie wyklucza w przyszłości dalszego rozszerzania oferty zarówno na trasach komercyjnych, jak i w ramach połączeń realizowanych w ramach publicznej służby przewozowej.  

Komentarze