Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trako 2025: Stadler zaprezentował kolejnego Flirta. To ambasador regionu Valle d’Aosta

inforail
24.09.2025 14:30
0 Komentarzy

Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku firma Stadler zaprezentowała nowoczesny elektryczny pociąg FLIRT, przeznaczony dla regionu Valle d’Aosta we Włoszech.

To kolejny rozdział w udanej współpracy szwajcarskiego producenta z tym alpejskim regionem, w którym nowe pojazdy będą pełnić rolę nie tylko środka transportu, ale także ambasadorów regionu.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego nowe pociągi FLIRT dla Valle d’Aosta określane są mianem „ambasadorów regionu”?
  2. Jakie udogodnienia dla pasażerów przewidziano w nowych jednostkach FLIRT?
  3. Na jakiej trasie będą kursować nowe elektryczne pociągi w regionie Valle d’Aosta i kiedy zakończy się jej pełna elektryfikacja?
Flirt Stadlera na Trako
Flirt Stadlera na Trako

Kontynuacja sprawdzonej współpracy

Współpraca Valle d’Aosta i Stadlera rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy zamówiono pięć pierwszych w historii Włoch pojazdów bimodalnych FLIRT. Do eksploatacji na trasie Aosta–Turyn weszły w 2019 roku, szybko stając się rozpoznawalnym symbolem regionu. Teraz, w ramach nowego zamówienia finansowanego częściowo z Funduszu Odbudowy UE, do floty dołączy sześć dodatkowych pojazdów – tym razem całkowicie elektrycznych.

– „Te czerwone pociągi Stadlera to coś więcej niż pojazdy – to ambasadorowie regionu Valle d’Aosta” – podkreśliła Laura Obert, dyrektor ds. transportu publicznego w regionie.

Maurizio Oberti, dyrektor sprzedaży Stadler na Włochy, dodał: – „Ten projekt to ważny kamień milowy w rozwoju mobilności w Dolinie Aosty. Wspólnie realizujemy wizję nowoczesnego, zrównoważonego i przyjaznego pasażerom transportu”.

Nowoczesne rozwiązania i większa pojemność

Nowe FLIRTy zostały zaprojektowane tak, by stylistycznie nawiązywały do wcześniejszych bimodalnych jednostek, a jednocześnie zapewniały większą pojemność i wygodę podróżnych. Każdy z czteroczłonowych pojazdów oferuje 236 miejsc siedzących (poprzednie miały 175), dodatkowe miejsca składane oraz przestrzeń dla ponad 200 pasażerów stojących.

W standardzie znalazły się udogodnienia takie jak klimatyzacja, dwa przedziały WC, gniazdka 230V i USB, nowoczesne oświetlenie oraz przestronne wnętrza. Dzięki lekkiej konstrukcji aluminiowej i zmniejszonemu naciskowi osi pojazdy są bardziej efektywne i kompatybilne z całą siecią.

– „Nowe pociągi oznaczają niezawodność, komfort i dostępność, a jednocześnie wspierają nasze cele związane ze zrównoważoną mobilnością i rozwojem turystyki” – dodała Laura Obert.

Symbol regionu i przyszłości

Pociągi FLIRT dla Valle d’Aosta osiągają prędkość do 160 km/h i zostały zaprojektowane w nieco ponad dwa lata. Dzięki czterem szerokim drzwiom wejściowym z niską podłogą na każdej burcie zapewniają sprawną wymianę pasażerów i pełną dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.

Każdy skład ozdobiono charakterystycznym logotypem „LOVE VDA” w kształcie serca, symbolizującym wyjątkowość i urok Doliny Aosty. Nowe elektryczne jednostki będą kursować przede wszystkim na trasie Aosta–Turyn, której pełna elektryfikacja zakończy się w 2026 roku.

Dzięki nowym pojazdom region zyskuje nowoczesny, ekologiczny i komfortowy środek transportu, a FLIRTy Stadlera po raz kolejny potwierdzają swoją pozycję globalnego symbolu innowacji – obecne są już w 21 krajach na świecie, od Arktyki po Afrykę Północną.

Komentarze