Trako 2025: Stadler zaprezentował kolejnego Flirta. To ambasador regionu Valle d’Aosta
Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku firma Stadler zaprezentowała nowoczesny elektryczny pociąg FLIRT, przeznaczony dla regionu Valle d’Aosta we Włoszech.
To kolejny rozdział w udanej współpracy szwajcarskiego producenta z tym alpejskim regionem, w którym nowe pojazdy będą pełnić rolę nie tylko środka transportu, ale także ambasadorów regionu.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego nowe pociągi FLIRT dla Valle d’Aosta określane są mianem „ambasadorów regionu”?
- Jakie udogodnienia dla pasażerów przewidziano w nowych jednostkach FLIRT?
- Na jakiej trasie będą kursować nowe elektryczne pociągi w regionie Valle d’Aosta i kiedy zakończy się jej pełna elektryfikacja?
Kontynuacja sprawdzonej współpracy
Współpraca Valle d’Aosta i Stadlera rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy zamówiono pięć pierwszych w historii Włoch pojazdów bimodalnych FLIRT. Do eksploatacji na trasie Aosta–Turyn weszły w 2019 roku, szybko stając się rozpoznawalnym symbolem regionu. Teraz, w ramach nowego zamówienia finansowanego częściowo z Funduszu Odbudowy UE, do floty dołączy sześć dodatkowych pojazdów – tym razem całkowicie elektrycznych.
– „Te czerwone pociągi Stadlera to coś więcej niż pojazdy – to ambasadorowie regionu Valle d’Aosta” – podkreśliła Laura Obert, dyrektor ds. transportu publicznego w regionie.
Maurizio Oberti, dyrektor sprzedaży Stadler na Włochy, dodał: – „Ten projekt to ważny kamień milowy w rozwoju mobilności w Dolinie Aosty. Wspólnie realizujemy wizję nowoczesnego, zrównoważonego i przyjaznego pasażerom transportu”.
Nowoczesne rozwiązania i większa pojemność
Nowe FLIRTy zostały zaprojektowane tak, by stylistycznie nawiązywały do wcześniejszych bimodalnych jednostek, a jednocześnie zapewniały większą pojemność i wygodę podróżnych. Każdy z czteroczłonowych pojazdów oferuje 236 miejsc siedzących (poprzednie miały 175), dodatkowe miejsca składane oraz przestrzeń dla ponad 200 pasażerów stojących.
W standardzie znalazły się udogodnienia takie jak klimatyzacja, dwa przedziały WC, gniazdka 230V i USB, nowoczesne oświetlenie oraz przestronne wnętrza. Dzięki lekkiej konstrukcji aluminiowej i zmniejszonemu naciskowi osi pojazdy są bardziej efektywne i kompatybilne z całą siecią.
– „Nowe pociągi oznaczają niezawodność, komfort i dostępność, a jednocześnie wspierają nasze cele związane ze zrównoważoną mobilnością i rozwojem turystyki” – dodała Laura Obert.
Symbol regionu i przyszłości
Pociągi FLIRT dla Valle d’Aosta osiągają prędkość do 160 km/h i zostały zaprojektowane w nieco ponad dwa lata. Dzięki czterem szerokim drzwiom wejściowym z niską podłogą na każdej burcie zapewniają sprawną wymianę pasażerów i pełną dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.
Każdy skład ozdobiono charakterystycznym logotypem „LOVE VDA” w kształcie serca, symbolizującym wyjątkowość i urok Doliny Aosty. Nowe elektryczne jednostki będą kursować przede wszystkim na trasie Aosta–Turyn, której pełna elektryfikacja zakończy się w 2026 roku.
Dzięki nowym pojazdom region zyskuje nowoczesny, ekologiczny i komfortowy środek transportu, a FLIRTy Stadlera po raz kolejny potwierdzają swoją pozycję globalnego symbolu innowacji – obecne są już w 21 krajach na świecie, od Arktyki po Afrykę Północną.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze