Gdzie pojadą hybrydowe składy PKP Intercity? Mamy listę połączeń
Już wkrótce polska kolej wzbogaci się o 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych, które zostaną skierowane na szereg nowych tras w całym kraju.
Nowe pojazdy mają podnieść komfort podróży, zwiększyć dostępność transportu kolejowego oraz poprawić bezpieczeństwo pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla rozwoju regionalnych połączeń kolejowych będzie miało wprowadzenie nowych hybrydowych i spalinowych składów?
- W jaki sposób zastosowane udogodnienia, takie jak strefy dla rodzin czy rowerzystów, wpłyną na atrakcyjność podróży koleją?
- Czy planowane jest dalsze rozszerzanie siatki połączeń obsługiwanych przez tego typu nowoczesne zespoły trakcyjne?
Trasy obsługiwane przez nowe pociągi
Nowoczesne składy będą kursować na następujących trasach:
• Warszawa – Łomża (m.in. przez Wyszków, Ostrołękę, Śniadowo)
• Białystok – Gdynia (m.in. przez Olsztyn, Szczytno, Chorzele, Ostrołękę, Śniadowo, Łapy)
• Kraków – Gdynia (m.in. przez Katowice, Tarnowskie Góry, Kłobuck, Działoszyn, Łódź, Gostynin, Płock, Rypin, Grudziądz, Sztum)
• Warszawa – Białystok (m.in. przez Siemiatycze, Hajnówkę, Bielsk Podlaski)
• Kraków – Hrubieszów (m.in. przez Mielec, Stalową Wolę, Biłgoraj, Zamość)
• Warszawa – Hrubieszów (m.in. przez Radzyń Podlaski, Lubartów, Zamość)
• Gdynia – Kostrzyn (m.in. przez Chojnice, Piłę, Krzyż, Gorzów Wielkopolski)
• Poznań – Kostrzyn (m.in. przez Krzyż, Gorzów Wielkopolski)
• Kraków – Zagórz (m.in. przez Gorlice, Jasło, Krosno, Sanok)
• Kraków – Jelenia Góra (m.in. przez Nysę, Świdnicę)
• Warszawa – Gdynia (m.in. przez Sierpc, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz)
• Gdynia – Szczecin (m.in. przez Chojnice, Człuchów, Szczecinek, Czaplinek, Złocieniec)
Komfort i udogodnienia dla pasażerów
Każdy nowy hybrydowy zespół trakcyjny zaoferuje 177 miejsc siedzących – 156 w drugiej klasie i 21 w pierwszej. Wnętrza zostaną wyposażone w klimatyzację, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne przy siedzeniach oraz indywidualne oświetlenie.
Producent zadbał także o potrzeby różnych grup pasażerów. Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły korzystać ze specjalnej przestrzeni dostosowanej do podróży na wózkach. Rodziny z dziećmi otrzymają miejsca ze stolikami z planszami do gry i schowkiem na kostkę. Z kolei rowerzyści znajdą stojaki przystosowane również do przewozu rowerów elektrycznych.
W składach przewidziano również automaty vendingowe, przedział dla drużyny konduktorskiej oraz nowoczesny system bezpieczeństwa – Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.
Krok w stronę nowoczesnej kolei
Nowe hybrydowe i spalinowe pociągi nie tylko zwiększą komfort podróżowania, ale również pozwolą na obsługę linii o zróżnicowanej infrastrukturze – zarówno zelektryfikowanych, jak i pozbawionych trakcji elektrycznej. Dzięki temu sieć kolejowa stanie się bardziej elastyczna, a podróżni zyskają nowe, bezpośrednie połączenia między ważnymi ośrodkami w całym kraju.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze