PKM Katowice pozyskał przewoźników do obsługi linii autobusowych
PKM Katowice otworzyło oferty w dwóch przetargach, które dotyczą podwykonawstwa do obsługi linii Zarządu Transportu Metropolitalnego.
O wcześniejszym podobnym, rozstrzygniętym już postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. W obu najnowszych zamówieniach umowy z wykonawcami zostaną zawarte na okres 12 miesięcy.
Rozkład jazdy:
- Na jaki okres czasu PKM Katowice zawiera umowy z podwykonawcami i jaką pracę eksploatacyjną mają oni wykonać?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy w obu przetargach?
- Które oferty w przetargach nr 1 i nr 2 mieszczą się w budżecie zamawiającego?
Podwykonawcy na 12 miesięcy
PKM Katowice szukało firm do świadczenia usług autobusowego transportu publicznego na liniach komunikacji miejskiej ZTM w Katowicach wskazanych przez zamawiającego w dwóch przetargach. PKM szuka przewoźnika z autobusami i kierowcami. Kierowcy ci nie mogą być zatrudnieni na stanowisku kierowcy u zamawiającego. Do przejechania będzie łącznie:
- w ramach przetargu nr 1 – 473 000 wzkm,
- w ramach przetargu nr 2 – 491 000 wzkm.
Podana wielkość zapotrzebowania zamawiającego w czasie trwania umowy może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu maksymalnie o 20%.
Wymagane autobusy
W ramach przetargu nr 1 – do przewozów wykonawca ma skierować pięć autobusów kategorii MAXI, nie starszych niż z 2022 roku. Będą to pojazdy niskopodłogowe na całej długości pojazdu przeznaczonej do stania pasażerów. Maksymalna wysokość wejścia na progu każdych drzwi ma wynosić 320 mm od poziomu jezdni. Zamawiający dopuszcza pojazdy z napędem konwencjonalnym spełniającym normę Euro 6 lub wyższą lub z napędem alternatywnym. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez troje drzwi w układzie: 1-2-2 lub 2-2-2 lub 2-2-1.
Wymogiem jest klimatyzacja przedziału pasażerskiego, a także co najmniej 3 porty USB oraz bezprzewodowy Internet. Ponadto, wszystkie autobusy muszą być wyposażone w system monitoringu rejestrujący obraz w pojazdach. Zamawiający wymaga również zamontowania urządzenia uniemożliwiającego uruchomienie silnika przez kierowcę znajdującego się pod wpływem alkoholu.
W ramach przetargu nr 2 – wykonawca musi posiadać pięć autobusów kategorii MAXI, nie starszych niż z 2021 roku. W pozostałym zakresie, wymogi są analogiczne jak w przypadku przetargu nr 1.
Złożone oferty
W przetargu nr 1, PKM otrzymał oferty od dwóch podmiotów:
- konsorcjum firm: PKS Południe sp. z o.o. i LZ Apolinary Lazar, Marcin Lazar Spółka Jawna – cena 4.750.812,00 PLN brutto,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 5.333.169,60 PLN brutto.
Kwota jaką PKM zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi 4.750.812,00 PLN brutto. Oferta konsorcjum PKS Południe i Lazar w punkt wstrzeliła się w budżet zamawiającego. Jej wybór powinien być zatem formalnością.
Przechodzimy do przetargu 2, w którym oferty położyli:
- Transgór S.A. – cena 4.867.970,40 PLN brutto,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 5.217.955,20 PLN brutto,
- konsorcjum firm: IREX KOM sp. z o.o., IREX TRANS sp. z o.o. – cena 5.658.087,60 PLN brutto.
W tym przypadku, zamawiający ma przygotowaną sumę 4.931.604,00 PLN brutto. Jedyną ofertą, która zmieściła się w tej sumie jest propozycja od Transgór. Czekamy na wyniki prac komisji przetargowych w obu postępowaniach.
Przetargi znajdują się na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm.katowice/proceedings
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze