FlixBus i DKMS łączą siły w promocji dawców szpiku: „Podróż po życie”
Każda podróż autobusem może zmienić czyjeś życie, dlatego FlixBus wspólnie z fundacją DKMS rozpoczął kampanię społeczną „Podróż po życie”.
Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat nowotworów krwi i zachęcanie pasażerów do rejestracji jako potencjalni dawcy szpiku.
Rozkład jazdy:
- Jak nazywa się kampania społeczna zainicjowana przez Flix i DKMS?
- Z jaką częstotliwością na świecie ktoś dowiaduje się o chorobie nowotworowej krwi?
- W jakim przedziale wiekowym można zarejestrować się jako potencjalny dawca szpiku?
Międzynarodowa akcja
Inicjatywa obejmuje pięć krajów – Polskę, Niemcy, Chile, Wielką Brytanię i USA. Podróżni korzystający z Wi-Fi w autobusach FlixBusa i pociągach FlixTrain zostaną automatycznie przekierowani na stronę internetową umożliwiającą szybkie rozpoczęcie procesu rejestracji. Wystarczy kilka kliknięć, aby potencjalnie stać się „bliźniakiem genetycznym” dla osoby walczącej o życie.
– „Każda podróż ma potencjał, by zmieniać życie – zarówno tych, którzy podróżują, jak i tych, którzy czekają na drugą szansę. Dzięki współpracy z Flixem zaangażowanie podróżnych zyskuje kolejny pozytywny wymiar” – podkreśla Elke Neujahr, dyrektor generalna DKMS.
– „Nasza współpraca pokazuje, że nawet w trakcie zwyczajnej podróży można podjąć decyzję, która uratuje komuś życie. Dołączenie do grona dawców możliwe jest po prostu w autobusie” – zaznacza Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co mówią statystyki?
Według statystyk co 27 sekund ktoś na świecie dowiaduje się o chorobie nowotworowej krwi. W Polsce nowa diagnoza stawiana jest co 40 minut. Choć wciąż 25% pacjentów znajduje dawcę w rodzinie, aż 75% musi liczyć na osoby niespokrewnione – a mimo 42 mln zarejestrowanych dawców na świecie, co piąty pacjent w Polsce nadal nie znajduje zgodnego dawcy.
– „W Polsce wciąż co piąty pacjent nie znajduje zgodnego dawcy szpiku. Dzięki tej kampanii docieramy do ludzi w naturalnym rytmie dnia – bez zakłóceń, ale z ważnym przekazem” – dodaje Agnieszka Wodzińska, wiceprezes DKMS.
Kampania łączy globalny zasięg Flixa z misją społeczną DKMS. Rejestracja jako potencjalny dawca jest możliwa dla zdrowych osób w wieku 18–55 lat, o odpowiednim wskaźniku masy ciała (BMI 16,5–40). Więcej informacji i możliwość zamówienia darmowego pakietu rejestracyjnego dostępne jest na stronie: www.dkms.pl.
Komentarze