Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Deutsche Bahn uruchomią połączenia do Warszawy. Obsłużą je ICE3 neo

inforail
10.07.2025 19:30
0 Komentarzy

Deutsche Bahn rozszerza zasięg pociągów dużych prędkości ICE 3neo o nowe kierunki zagraniczne. Do 2032 roku aż 32 składy zostaną dostosowane do obsługi tras do Polski i Francji. Wartość inwestycji sięga 200 milionów euro.

Deutsche Bahn (DB) zdecydowała się znacząco zwiększyć inwestycje w rozwój międzynarodowego ruchu dalekobieżnego. W ramach tej strategii nawet 32 egzemplarze najnowocześniejszego pociągu dużych prędkości ICE 3neo zostaną przystosowane do jazdy po polskich i francuskich torach. Oznacza to, że po raz pierwszy pociągi ICE będą mogły kursować bezpośrednio z Berlina do Warszawy.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy planowane jest uruchomienie pierwszych pociągów ICE 3neo na trasach do Polski i Francji?
  2. Jakie udogodnienia oferuje nowe wnętrze pociągów ICE 3neo?
  3. Dlaczego Deutsche Bahn zdecydowała się na dodatkową inwestycję 200 milionów euro w rozwój międzynarodowego ruchu dalekobieżnego?
ICE3 neo
ICE3 neo/foto: DB

Nowy etap internacjonalizacji ICE 3neo

Za realizację projektu odpowiada Siemens Mobility – producent składów ICE 3neo. Modernizacja obejmie instalację komponentów zgodnych z wymaganiami infrastruktury sygnalizacyjnej i technicznej obowiązującej w Polsce i Francji. Prace adaptacyjne będą przeprowadzane w zakładach Siemensa w Krefeld, a cały proces – wraz z testami i uzyskaniem niezbędnych zezwoleń – potrwa kilka lat.

Planowane uruchomienie do 2031–2032

Pierwsze pociągi ICE 3neo dopuszczone do ruchu na trasach międzynarodowych mają być gotowe w 2031 roku. W związku z tym harmonogram dostaw dla części zamówionych jednostek zostanie odpowiednio zmodyfikowany i rozciągnięty do 2032 roku.

Dotąd DB zamówiła łącznie 90 składów ICE 3neo, z których 29 zostało już dostarczonych. Pierwszy pociąg trafił do eksploatacji pasażerskiej w listopadzie 2022 roku. Od czerwca 2024 roku ICE 3neo zastąpiły starsze pociągi ICE na trasach Frankfurt–Amsterdam i Frankfurt–Bruksela, co pozwoliło istotnie ograniczyć awaryjność połączeń międzynarodowych.

Pozytywne opinie pasażerów i innowacyjne wnętrze

ICE 3neo to jeden z najnowocześniejszych pociągów w Europie i ulubieniec pasażerów DB. Zgodnie z wynikami badań satysfakcji użytkowników, wyróżnia się najwyższym poziomem komfortu i estetyki spośród wszystkich serii ICE.

W październiku 2023 roku zadebiutowało nowe wnętrze pociągu. Na pokładzie pojawiły się nowoczesne siedzenia z lepszymi możliwościami regulacji, dekoracje z drewna dębowego, wysokiej jakości tkaniny obiciowe oraz oświetlenie podłogowe tworzące przytulną atmosferę. W 1. klasie dodano możliwość indukcyjnego ładowania telefonów, a w toaletach – bezdotykowe kosze i udogodnienia dla rodziców z małymi dziećmi.

Głosy partnerów: Europa bliżej dzięki kolei

„Chcemy w przyszłości połączyć Berlin i Warszawę pociągiem ICE. Dlatego czynimy ICE 3neo jeszcze bardziej międzynarodowym i inwestujemy dodatkowe 200 milionów euro w jego dopuszczenie do ruchu w Polsce i Francji. To ważny krok ku lepszej integracji europejskiej na torach.” – podkreśla Dr Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich.

„Rozszerzenie zakresu działania ICE 3neo to impuls dla transgranicznego ruchu kolejowego – zarówno w kierunku Paryża, jak i Warszawy. To także istotny wkład w rozwój przyjaznego dla klimatu i integracyjnego rynku europejskiego.” – mówi Ulrich Lange, sekretarz stanu w niemieckim Ministerstwie Transportu.

Decyzja DB o przystosowaniu pociągów ICE 3neo do obsługi tras do Polski i Francji to kamień milowy w rozwoju europejskiej sieci połączeń kolejowych dużych prędkości. W perspektywie kilku lat pasażerowie będą mogli korzystać z bezpośrednich, komfortowych i nowoczesnych połączeń między Berlinem a Warszawą, a także między Niemcami a Francją – co wzmocni zarówno mobilność obywateli, jak i współpracę w ramach Unii Europejskiej.

Komentarze