Tak wygląda trolejbus Bozankaya SNG 12T dla DPP Praga. Z napędem od Medcom
Pierwszy trolejbus Bozankaya SNG 12T z elektrycznym napędem od firmy Medcom dotarł właśnie do zajezdni Klíčov w Pradze.
Pojazd nie jest jeszcze elementem właściwej dostawy objętej postępowaniem przetargowym, ale został przeznaczony do rozpoczęcia procedury homologacyjnej na czeskim rynku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jak nazywa się model trolejbusu testowanego w Pradze?
- Ile kilometrów musi pokonać pojazd w testach homologacyjnych?
- Która firma dostarczyła elektrowyposażenie do trolejbusu Bozankaya SNG 12T?
Turecko-polska produkcja
14 czerwca 2025 roku praskie zamówienie rozpoczęło nowy etap – do Czech przyjechał pierwszy egzemplarz testowy trolejbusu Bozankaya SNG 12T. Pojazd nie został jeszcze oklejony w barwy PID (Pražská integrovaná doprava), ponieważ jego podstawowym celem jest przejście procedury homologacyjnej wymaganej przez Drážní úřad.
W pierwszej fazie – bez udziału pasażerów – trolejbus będzie musiał pokonać co najmniej 10 000 kilometrów na sieci trolejbusowej w Pradze. Testy odbędą się z udziałem pracowników Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), którzy będą nadzorować proces certyfikacji i dostosowywania pojazdu do krajowych przepisów.
Model SNG 12T, produkowany przez turecką firmę Bozankaya A.Ş., wyposażony został w elektrowyposażenie Medcomu, które stanowi kluczowy element dla jego oceny i dalszego dopuszczenia do eksploatacji. To pojazd o długości 12 metrów, w pełni niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb komunikacji miejskiej, który w przyszłości ma zasilić flotę trolejbusową DPP w ramach planowanej dostawy wynikającej z wcześniej przeprowadzonego przetargu.
Jakie są wymagania?
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, właściwa dostawa ma rozpocząć się po pozytywnym zakończeniu testów i uzyskaniu dopuszczenia do eksploatacji – najwcześniej pod koniec 2025 roku.
✅ Homologacja obejmuje:
- jazdy testowe bez pasażerów – min. 10 000 km,
- ocenę układów napędowych i hamulcowych,
- zgodność z czeskimi normami technicznymi dotyczącymi pojazdów szynowych i trolejbusów,
- zgodność z systemem zasilania oraz urządzeniami bezpieczeństwa.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze