Kto powalczy o autobusy elektryczne dla Lubartowa? Analiza SWZ
Gmina Miasto Lubartów szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych i jednego minibusa, również elektrycznego. Mowa o pojazdach klasy I kategorii MIDI i MINI.
Zakupy są dofinansowane ze środków pochodzących z funduszy unijnych – wsparcie z EFRR. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Teraz, sprawdzamy ich specyfikację techniczną.
Rozkład jazdy:
- Jakiej minimalnej pojemności baterii wymaga się w autobusie MINI dla Lubartowa?
- Jaką wagę procentową w kryteriach oceny ofert ma cena?
- Do jakiej maksymalnej długości mogą mieć autobusy kategorii MIDI w tym przetargu?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający podzielił przetarg na trzy części, z czego część 1 dotyczy autobusów MIDI, a część 2 – autobusu MINI. W obu częściach przetargu, Lubartów punktuje: cenę (60%), parametry techniczne (30%), okres gwarancji całopojazdowej (10%).
Z kolei w „technice” mamy tylko jedno podkryterium. Jest to:
- zużycie energii elektrycznej według SORT 2 – poniżej 70 kWh/100 km – 30 pkt.
Autobusy MIDI i MINI
Elektrobusy dla Lubartowa mają mieć długość do 9 m (MIDI) i do 8,5 m (MINI) oraz wysokość do 3,5 m (MIDI) i do 3,0 m (MINI). Wymagana minimalna pojemność pasażerska to: w autobusach MIDI 40 osób, a w pojeździe MINI – 22 osoby. Pojazdy będą miały niską podłogę na całej długości autobusu bez stopni poprzecznych. Zamawiający dopuszcza stopnie na powierzchni nie większej niż 30% podłogi (MIDI) i 50% podłogi (MINI).
Autobusy będą napędzane silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy nie mniejszej niż 220 kW (MIDI) oraz 200 kW (MINI). Pojazdy będą wyposażone w baterie, o minimalnej pojemności nie mniej niż 250 kWh (150 kWh – MINI) i zasięgu na jednym ładowaniu minimum 250 km (150 km – MINI). Autobusy będą ładowane ładowarkami będącymi elementem stałego wyposażenia pojazdu oraz ładowarkami zewnętrznymi.
Miejsce pracy kierowcy to kabina zamknięta z klimatyzacją, z zamkiem na klucz patentowy z możliwością blokowania drzwi od środka przez kierowcę. Kabina będzie wyposażona w wieszak na ubranie, schowki, gniazdo USB. Miasto wymaga, aby w przestrzeni pasażerskiej znalazły się siedzenia (we wszystkich autobusach jednej firmy) typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Szkielety siedzeń będą wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną, nie palne z możliwością demontażu.
Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być diodowe, w kolorze bursztynowym. Do tego, wewnątrz znajdzie się wyświetlacz wraz z kompletem urządzeń zapewniających stworzenie czytelnego i spójnego systemu informacji dla podróżnych. Do wyposażenia autobusów wejdzie również system zliczania pasażerów.
Podsumowanie
W przypadku autobusów kategorii MIDI, z dużych producentów SWZ spełnia Solaris z pojazdem Urbino 9 LE electric. Jednak zarówno w tym przypadku, jak i w przypadku autobusu MINI, możemy mieć wysyp ofert od chińskich producentów. Jak będzie? Przekonamy się w dniu 30 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-399a5cc8-0ed9-49c9-bc33-5b8cd2ebf992
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze