Żuraw zaatakował Edytę. Wyglądało to groźnie
W czwartek, około godziny 8:20, na stacji kolejowej Garbatka Letnisko doszło do groźnie wyglądającego zdarzenia z udziałem maszyny torowej i pociągu pasażerskiego.
Żuraw kolejowy, obsługiwany przez firmę Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury (PNI), zderzył się z przejeżdżającym pociągiem Intercity relacji Kraków Główny – Lublin Główny.
Rozkład jazdy:
- Co było przyczyną zderzenia żurawia kolejowego z pociągiem Intercity na stacji Garbatka Letnisko?
- Jakie działania podjęto na miejscu zdarzenia w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów i przywrócenia ruchu kolejowego?
- Jakie prace infrastrukturalne prowadziła firma Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury na stacji Garbatka Letnisko w chwili zdarzenia?
Uszkodzenia i interwencja służb
W wyniku kolizji uszkodzone zostało poszycie składu pasażerskiego. Na miejscu natychmiast interweniowały służby ratunkowe. Jedna osoba wymagała pomocy medycznej – nie podano jednak, czy była to osoba z obsługi technicznej czy pasażer. Pozostali podróżni nie odnieśli obrażeń.
Ruch pociągów bez zakłóceń
Pomimo zdarzenia, ruch pociągów na stacji Garbatka Letnisko nie został poważnie zakłócony. Przewoźnik poinformował, że pociągi kierowane są na inne tory stacyjne, co pozwoliło uniknąć opóźnień. Niemniej, dla zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podróży, pasażerowie uszkodzonego składu zostaną przesadzeni do komunikacji zastępczej.
Prace torowe i wyjaśnianie przyczyn
Do zdarzenia doszło w trakcie robót torowych prowadzonych przez PNI na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych. Na stacji Garbatka Letnisko trwa wymiana rozjazdów – prace są częścią szerszego programu modernizacji infrastruktury kolejowej.
Na miejscu pracuje komisja, która ma za zadanie wyjaśnić okoliczności zdarzenia. Do czasu zakończenia działań dochodzeniowych, służby zabezpieczają teren i nadzorują ruch na stacji.
Bezpieczeństwo w centrum uwagi
Zdarzenie to przypomina o wyzwaniach związanych z prowadzeniem robót przy czynnej infrastrukturze kolejowej. Choć tym razem udało się uniknąć poważniejszych konsekwencji, priorytetem pozostaje zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa zarówno dla pasażerów, jak i pracowników kolei.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze