Kolejna autobusowa zmiana w MZK Żywiec. Decyzją KIO wygrał jednak Busnex, a nie Solaris
29 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu ogłosił kolejną, trzecią decyzję w postępowaniu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania.
Po wcześniejszym wyborze oferty Solaris Bus & Coach, teraz – w wyniku wyroku Krajowej Izby Odwoławczej – MZK Żywiec powtórzył ocenę ofert i wskazał jako zwycięzcę firmę Busnex Poland Sp. z o.o., którą wybrał za pierwszym razem. Żywiecka historia można powiedzieć zatoczyła koło, ale nie wiadomo, czy to jej koniec. .O tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Na ile autobusów elektrycznych opiewa przetarg ogłoszony przez MZK Żywiec?
- Dlaczego oferta Busnex Poland została ostatecznie uznana za najkorzystniejszą?
- Jakie są główne cechy techniczne autobusów zamawianych przez MZK?
Elektryczna szóstka
Postępowanie dotyczyło kompleksowej dostawy sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania dla MZK Żywiec. Kryteriami oceny były: cena (60%), parametry techniczne (20%) oraz okres gwarancji (20%).
W przetargu wzięły udział dwie główne firmy: Busnex Poland, oferujący model Yutong U12, oraz Solaris, z modelem Urbino 12 electric. W pierwotnym rozstrzygnięciu wybrano ofertę Solarisa, jednak po wniesieniu odwołania i interwencji KIO (wyrok z 10 kwietnia 2025 r., sygn. akt KIO 1128/25), Zamawiający musiał powtórzyć ocenę parametrów technicznych. Dotyczyło to punktacji za liczbę miejsc siedzących (T.2) oraz miejsca dostępne z poziomu niskiej podłogi (T.4).
Po uwzględnieniu wytycznych KIO, Busnex Poland uzyskał 94,15 pkt, wyprzedzając Solarisa z 91,82 pkt. W kluczowym kryterium technicznym Busnex zdobył komplet 20 pkt, podczas gdy Solaris otrzymał 18 pkt. Różnica w cenie była minimalna – Busnex zyskał 54,15 pkt w tym kryterium, a Solaris – 53,85 pkt. Obie firmy zdobyły maksymalną punktację za oferowaną gwarancję – 20 pkt. Do tego oferta Busnex Poland mieści się w pierwotnym budżecie zamawiającego i spełnia wszystkie wymagania formalne.
Decyzja została podjęta zgodnie z kryteriami:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczne – 20%
✅ gwarancja – 20%
Link do przetargu: http://www.bip.mzk.zywiec.pl/index.php?modul=aktualnosci&kat_id=286&id=84
Elektrobusy dla Żywca
Autobusy Yutong U12 zamawiane przez MZK mają długość 12 metrów, układ niskopodłogowy, oferują min. 300 km zasięgu na jednym ładowaniu (SORT-2) i są przystosowane do ładowania zarówno przez pantograf, jak i złącze plug-in.
Wyposażenie obejmuje klimatyzację, system informacji pasażerskiej LED i LCD, ogrzewanie elektryczne oraz ładowarki USB.
MZK Żywiec planuje wprowadzenie nowych elektrobusów do eksploatacji do końca 2025 roku. Tym samym kończy się długi proces przetargowy, w którym dwukrotnie zmieniano wybór najkorzystniejszej oferty. Obecne rozstrzygnięcie – tym razem po orzeczeniu KIO – wydaje się już ostateczne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze