Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejna autobusowa zmiana w MZK Żywiec. Decyzją KIO wygrał jednak Busnex, a nie Solaris

infobus
30.04.2025 11:00
0 Komentarzy

29 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu ogłosił kolejną, trzecią decyzję w postępowaniu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania.

Po wcześniejszym wyborze oferty Solaris Bus & Coach, teraz – w wyniku wyroku Krajowej Izby Odwoławczej – MZK Żywiec powtórzył ocenę ofert i wskazał jako zwycięzcę firmę Busnex Poland Sp. z o.o., którą wybrał za pierwszym razem. Żywiecka historia można powiedzieć zatoczyła koło, ale nie wiadomo, czy to jej koniec. .O tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Na ile autobusów elektrycznych opiewa przetarg ogłoszony przez MZK Żywiec?
  2. Dlaczego oferta Busnex Poland została ostatecznie uznana za najkorzystniejszą?
  3. Jakie są główne cechy techniczne autobusów zamawianych przez MZK?
Zwrot akcji w przetargu MZK Żywiec. Busnex wraca na prowadzenie
Zwrot akcji w przetargu MZK Żywiec. Busnex wraca na prowadzenie

Elektryczna szóstka

Postępowanie dotyczyło kompleksowej dostawy sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania dla MZK Żywiec. Kryteriami oceny były: cena (60%), parametry techniczne (20%) oraz okres gwarancji (20%).

W przetargu wzięły udział dwie główne firmy: Busnex Poland, oferujący model Yutong U12, oraz Solaris, z modelem Urbino 12 electric. W pierwotnym rozstrzygnięciu wybrano ofertę Solarisa, jednak po wniesieniu odwołania i interwencji KIO (wyrok z 10 kwietnia 2025 r., sygn. akt KIO 1128/25), Zamawiający musiał powtórzyć ocenę parametrów technicznych. Dotyczyło to punktacji za liczbę miejsc siedzących (T.2) oraz miejsca dostępne z poziomu niskiej podłogi (T.4).

Po uwzględnieniu wytycznych KIO, Busnex Poland uzyskał 94,15 pkt, wyprzedzając Solarisa z 91,82 pkt. W kluczowym kryterium technicznym Busnex zdobył komplet 20 pkt, podczas gdy Solaris otrzymał 18 pkt. Różnica w cenie była minimalna – Busnex zyskał 54,15 pkt w tym kryterium, a Solaris53,85 pkt. Obie firmy zdobyły maksymalną punktację za oferowaną gwarancję – 20 pkt. Do tego oferta Busnex Poland mieści się w pierwotnym budżecie zamawiającego i spełnia wszystkie wymagania formalne.

Decyzja została podjęta zgodnie z kryteriami:

✅ cena – 60%
✅ parametry techniczne – 20%
✅ gwarancja – 20%

Link do przetargu: http://www.bip.mzk.zywiec.pl/index.php?modul=aktualnosci&kat_id=286&id=84

Zwrot akcji w przetargu MZK Żywiec. Busnex wraca na prowadzenie

Elektrobusy dla Żywca

Autobusy Yutong U12 zamawiane przez MZK mają długość 12 metrów, układ niskopodłogowy, oferują min. 300 km zasięgu na jednym ładowaniu (SORT-2) i są przystosowane do ładowania zarówno przez pantograf, jak i złącze plug-in.

Wyposażenie obejmuje klimatyzację, system informacji pasażerskiej LED i LCD, ogrzewanie elektryczne oraz ładowarki USB.

MZK Żywiec planuje wprowadzenie nowych elektrobusów do eksploatacji do końca 2025 roku. Tym samym kończy się długi proces przetargowy, w którym dwukrotnie zmieniano wybór najkorzystniejszej oferty. Obecne rozstrzygnięcie – tym razem po orzeczeniu KIO – wydaje się już ostateczne.

Komentarze