Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe autobusy dla firmy Wisiński od Mercusa: 2 x MAN Intercity i minibus na TGE

infobus
03.12.2025 13:02
0 Komentarzy

Jesienią lubelska firma firma Wisiński wzmocniła swoją flotę o trzy fabrycznie nowe autobusy od Mercusa z logo MAN.

Wszystkie pod obsługę regionalnych i okazjonalnych przewozów pasażerskich. Do przedsiębiorstwa trafiły dwa pojazdy MAN Lion’s Intercity w wersji 57-miejscowej (z możliwością przewozu dodatkowych 26 pasażerów stojących) oraz minibus MAN TGE by Mercus przystosowany do transportu osób z niepełnosprawnościami.

Rozkład jazdy

  1. Jakie parametry posiadają odebrane autobusy i jakie role będą pełnić w przewozach?
  2. Kto odpowiadał za dostawę nowego minibusa przystosowanego dla pasażerów o ograniczonej mobilności?
  3. Jak nowe pojazdy wpisują się w dotychczasową strategię taborową przewoźnika?
Nowe autobusy dla firmy Wisiński. Do floty dołączają dwa MAN-y i minibus od Mercus
Nowe autobusy dla firmy Wisiński. Do floty dołączają pojazdy od Mercusa – dwa MAN-y i minibus TGE

Nowe autobusy w taborze

Nowe pojazdy trafiły do przewoźnika Usługi Transportowe Zofia Wisińska, który od wielu lat obsługuje przewozy regularne, szkolne i komercyjne na terenie województw lubelskiego i mazowieckiego. Wszystkie pochodzą od firmy Mercus, która zajmuje się zarówno sprzedażą swoich minibusów, jak i wynajmem długoterminowym takich marek jak MAN czy Iveco.

Dwoma największymi pojazdami dostawy są autobusy MAN Lion’s Intercity, cenione w transporcie publicznym za pojemność, trwałość układu jezdnego oraz wysoką gotowość eksploatacyjną. Konfiguracja 57 miejsc siedzących oraz 26 stojących pozwoli przewoźnikowi elastycznie planować przewozy – zwłaszcza szkolne i pracownicze o zmiennym napełnieniu. Oba autobusy przygotowano zgodnie z aktualnymi standardami bezpieczeństwa, w tym wyposażono w systemy wspomagania jazdy, klimatyzację oraz rozwiązania poprawiające wygodę pasażerów.

Trzeci pojazd to minibus MAN-Mercus TGE, który przystosowano do przewozu 24 pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, dzięki zastosowaniu wind, odpowiedniego układu mocowań i przestronnej konfiguracji siedzeń. Pojazd posłuży przede wszystkim do przewozów dedykowanych grupom o ograniczonej mobilności, co stanowi ważne uzupełnienie oferty przewoźnika.

Dostawy wpisują się w trwający proces modernizacji taboru Wisiński, w którym znaczącą rolę odgrywają autobusy regionalne i autokary o zróżnicowanej pojemności i konstrukcji, co pozwala dopasować środki transportu publicznego do profilu wykonywanych usług. Przewoźnik od wielu lat jako operator przewozów drogowych, obsługując transport publiczny i kontrakty samorządowe. Według danych z rynku zamówień publicznych przedsiębiorstwo zrealizowało już 65 przetargów o łącznej wartości ponad 9,18 mln PLN, a największym zleceniodawcą pozostaje Politechnika Warszawska oraz samorządy Mazowsza i Lubelszczyzny.

Tabor przewoźnika jest zróżnicowany i obejmuje zarówno autobusy autokarowe, jak i regionalne, m.in.:
Renault Iliade RT, MAN ÜL364 Lion’s Regio, Irisbus Crossway 10.6M, Setra S416 H, Irisbus Evadys, autokary Van Hool EX16H i T916TL, a także pojazdy klasy średniej takie jak Otokar Navigo T czy Setra S313 UL. Najnowsze zakupy – dwie sztuki MAN Lion’s Intercity oraz minibus MAN TGE by Mercus – poszerzają zakres taboru i ułatwią skalowanie pracy przewoźnika.

Komentarze