Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Żagań z najdroższymi umowami na autobusy w swojej historii. Z Busnex Poland i MMI

infobus
14.11.2025 08:02
0 Komentarzy

7 listopada 2025 r. Miejski Zakład Komunikacyjny w Żaganiu podpisał dwie kluczowe umowy na zakup łącznie ośmiu autobusów elektrycznych.

Pierwszy kontrakt, z firmą MMI, obejmuje cztery chińskie pojazdy marki Golden Dragon. Drugą umowę zawarto z firmą Busnex Poland, która dostarczy cztery elektrobusy Yutong E10. Obie te inwestycje łącznie wsparto kwotą 20 mln PLN unijnego dofinansowania. O tych zamówieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

Kolejne marki we flocie MZK Żagań. Golden Dragon i Yutong zastępują diesle
Kolejne marki w żagańskiej flocie. Golden Dragon i Yutong zastępują diesle / fot. MZK Żagań

Dwie umowy

Żagań realizuje dwie inwestycje taborowe, współfinansowane z CUT-KPO oraz programu Zielony Transport Publiczny. Obie umowy mają na celu odnowę floty MZK i wycofanie najbardziej emisyjnych pojazdów z ulic miasta.

Pierwsze postępowanie wygrała MMI Sp. z o.o., oferując dostawę czterech elektrobusów za 10.302.480 PLN brutto / 8.375.187 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 2.093.797 PLN netto za jeden autobus elektryczny. W ofercie znalazły się chińskie pojazdy marki Golden Dragon. Oferta uzyskała 83,56 pkt, wyprzedzając propozycję Busnex Poland z wynikiem 76,91 pkt. Propozycja Veramo – też z elektrobusami Golden Dragon – została odrzucona.

Drugi kontrakt przypadł ostatecznie firmie Busnex Poland Sp. z o.o., która dostarczy cztery autobusy Yutong E10 (także z Chin) wraz z dwiema mobilnymi stacjami ładowania. Oferta opiewa na 11.611.200 PLN brutto / 9.441.138 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 2.360.284 PLN netto. Oferta uzyskała 85,62 pkt, z czego: 60,00 pkt za cenę, 10,62 pkt za termin wykonania, 10,00 pkt za gwarancję na autobus i 5,00 pkt za gwarancję na akumulator. W tym zamówieniu turecka oferta Karsan Otomotiv została odrzucona z powodu braku zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.

W obu postępowaniach zamawiający oczekiwał dostawy autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI lub MAXI, o długości od 9 do 12,5 metra. Pojazdy mają być niskopodłogowe, z minimum 30 miejscami pasażerskimi (w tym 25 siedzącymi), napędem o mocy co najmniej 230 kW i bateriami o pojemności min. 280 kWh, zapewniającymi zasięg do 280 km. Zamawiający wymagał ładowania przez złącze CCS-Combo, tablic LED, ekranów LCD, klimatyzacji z funkcją pompy ciepła oraz kabiny kierowcy typu półzamkniętego. Nowe autobusy mają trafić na ulice Żagańa najpóźniej do sierpnia 2026 r.

Szczegółowe informacje o zamówieniach na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-34a98c27-ad25-4de8-944e-e4d91b1c9107

Kolejne marki w żagańskiej flocie. Golden Dragon i Yutong zastępują diesle / fot. MZK Żagań
Kolejne marki w żagańskiej flocie. Golden Dragon i Yutong zastępują diesle / fot. MZK Żagań

Komentarze