Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana. Z opcją

infobus
23.10.2025 07:01
0 Komentarzy

21 października 2025 r. Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach oficjalnie rozstrzygnął przetarg na zakup jednego autobusu klasy I kategorii MAXI.

Komisja przetargowa jednogłośnie wybrała ofertę złożoną przez MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o., która była jedyną ofertą w postępowaniu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na zakup autobusu dla GZK Rędziny?
  2. Jaką kwotę zaproponowano za dostawę pojazdu?
  3. Jaki model autobusu zostanie dostarczony do Rędzin?
Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana
Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana

Jeden diesel

Postępowanie dotyczyło zakupu jednego fabrycznie nowego autobusu niskopodłogowego klasy I kategorii MAXI z silnikiem diesla, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejny pojazd w opcji. Nowy autobus ma obsługiwać lokalne przewozy pasażerskie GZK Rędziny.

Zamawiający wymagał, aby pojazd był wyposażony w silnik spalinowy chłodzony cieczą, o mocy minimum 200 kW i pojemności powyżej 9.000 cm³, spełniający normę emisji spalin Euro 6e. Konstrukcja miała być w pełni niskopodłogowa, z układem drzwi 2-2-2, miejscem dla co najmniej 85 pasażerów (w tym 28 siedzących) oraz kabiną kierowcy z okienkiem do sprzedaży biletów.

Wymagania obejmowały także wyposażenie pojazdu w ergonomiczne siedzenia z tapicerowanymi wkładkami, bursztynowe tablice LED zewnętrzne, tablicę wewnętrzną dwurzędową, a także dwa ekrany LCD o przekątnej min. 23 cale.

Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana
Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana

Analiza ofert i budżetu

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez firmę MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.. W ofercie znalazł się model MAN Lion’s City 12 C. Cena zaproponowana przez wykonawcę wyniosła 1.830.240 PLN brutto / 1.488.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie – 1.488.000 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.800.000 PLN brutto, czyli 1.463.415 PLN netto, a więc oferta przekroczyła budżet o 30.240 PLN brutto. Mimo przekroczenia budżetu, zamawiający uznał ofertę za możliwą do zaakceptowania i zgodną ze specyfikacją.

Oferta MAN uzyskała 100 punktów i została oceniona jako najkorzystniejsza. Decyzję podjęto na podstawie wcześniej określonych kryteriów:

cena – 65 pkt
silnik i autobus tego samego producenta – 10 pkt
kataforeza całopojazdowa – 10 pkt
szyby boczne uchylne – 10 pkt
przebieg między wymianami oleju min. 60.000 km – 5 pkt

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cacea3bf-df9c-4342-95de-d76eeea8a4d

Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana
Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana

Wymagania techniczne i terminy

Zgodnie ze specyfikacją, GZK Rędziny preferował pojazd renomowanego producenta, z możliwie jak najwyższą niezawodnością i komfortem eksploatacyjnym. W autobusie miały znaleźć się:

  • niezależne zawieszenie przednie,
  • trwała i zabezpieczona antykorozyjnie konstrukcja podwozia (pełna kataforeza),
  • uchylne szyby boczne,
  • system informacji pasażerskiej klasy miejskiej,
  • wydajna klimatyzacja oraz ogrzewanie.

Dostawa pojazdu przewidziana jest w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy, a pojazd ma rozpocząć obsługę linii lokalnych w 2026 roku. W postępowaniu przewidziano również opcję na drugi identyczny autobus, która może zostać uruchomiona w zależności od możliwości budżetowych GZK Rędziny.

Komentarze