ZKA z Kościerzyny do Gdańska i tylko trzech chętnych przewoźników z autobusami
11 czerwca Polregio otworzyło oferty w przetargu na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA). Liczba złożonych ofert może dziwić.
Do tej pory w tego typu przetargach zgłaszało się 8-9 oferentów. Aktualnie Polregio otrzymało tylko trzy propozycje. ZKA ma związek z zamknięciem linii kolejowej biegnącej z Kościerzyny do Gdańska Rębiechowo. Autobusy zamiast pociągów pojadą od 30 czerwca.
Rozkład jazdy:
- Na jakiej trasie Polregio planuje zastępczą komunikację autobusową od 30 czerwca 2025 roku?
- Ilu przewoźników złożyło oferty w przetargu ogłoszonym przez Polregio?
- Jaka była maksymalna kwota brutto, jaką Polregio przeznaczyło na całe zamówienie (łącznie z opcją)?
Kościerzyna – Gdańsk Rębiechowo bez pociągów
Przypomnijmy, że przetarg obejmuje ZKA na trasie Kościerzyna –– Gdańsk Rębiechowo, w okresie od 30.06.2025r. do 3.11.2025 r. Zamawiający w trakcie realizacji umowy będzie miał prawo do skorzystania z prawa opcji, polegającego na wydłużeniu okresu świadczenia usługi przewozu osób zastępczą komunikacją autobusową na odcinku: Kościerzyna –– Gdańsk Rębiechowo od dnia 4.11.2025 r. do dnia 13.12.2025 r.
Do przejechania przewidziano maksymalnie 723.678,12 km (w ramach zamówienia podstawowego) i 233554,92 (w ramach opcji) w całym okresie obowiązywania umowy z wykonawcą. Komunikacja autobusowa będzie wykonywana w zastępstwie realizowanych przez zamawiającego kolejowych przewozów pasażerskich na tym odcinku, w związku z całkowitym zamknięciem torowym, według zastępczego rozkładu jazdy.
Tabor ZKA
Wykonawcy, którzy złożyli oferty powinni dysponować co najmniej siedmioma autobusami. Wymagane są dwa rodzaje pojazdów – o długości minimum 11 m (dla obsługi linii KZ2 i KZ3) oraz o długości minimum 17 m (dla obsługi linii KZ1). Wszystkie autobusy muszą być wyposażone w funkcję „przyklęku”, pozwalającą na obniżenie poziomu podłogi. Przy drugich drzwiach obowiązkowa jest rampa uchylna, rozkładana ręcznie lub automatycznie. W autobusach ma znaleźć się wydzielone stanowisko do przewozu osób na wózkach inwalidzkich. Pojazdy mają posiadać ergonomiczne fotele, z gąbką zmiękczającą we wkładkach tapicerskich siedziska i oparcia. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana.
Ponadto, każdy pojazd musi być wyposażony w tablice formatu A3, z logotypem POLREGIO z napisem „kolejowa komunikacja zastępcza” oraz relacją przewozu zgodnie z przedmiotem umowy.
Trzy oferty
11 czerwca Polregio otworzyło oferty od trzech autobusowych przewoźników:
- MIECZYSŁAW TRYBA Firma „Albatros” – cena 17.574.798,61 PLN brutto,
- Przewozy Autobusowe GRYF sp. z o. o. sp.k. – cena 16.540.986,93 PLN brutto,
- Eurobus Polska sp. z o.o. – cena 19.435.659,65 PLN brutto.
Podane ceny ofert dotyczą łącznie zamówienia podstawowego razem z prawem opcji. Polregio podało, że na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia zamierza przeznaczyć 14.688.000,00 PLN brutto, w tym:
- na zamówienie podstawowe: 11.104.280,55 PLN brutto,
- prawa opcji zamierza przeznaczyć 3.583.719,45 PLN brutto.
Powyższe oznacza, że żadna z wymienionych ofert nie zmieściła się w założonej przez Polregio sumie. Do najtańszej oferty brakuje niespełna 2 mln zł. To dużo. Czekamy zatem na dalsze rozstrzygnięcia.
Więcej informacji o ZKA można uzyskać na stronie: https://polregio.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476903/autobusowa-komunikacja-zastepcza-na-odcinku-koscierzyna-gdansk-rebiechowo
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze