Ponowne szkolne starcie autobusów Isuzu i Otokar. W przetargu Gminy Troszyn
13 czerwca 2025 roku Gmina Troszyn otworzyła oferty w przetargu na zakup autobusu szkolnego.
W postępowaniu złożono dwie propozycje – różniące się zarówno ceną, jak i długością gwarancji. To kolejne starcie dwóch firm, które zaczynają specjalizować sie w najnowszej edycji programu „Mazowieckie autobusy dla szkół”. O poprzednim – w Gminie Załuski – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Która firma złożyła tańszą ofertę w przetargu na autobus szkolny dla Gminy Troszyn?
- Jaką normę emisji spalin musi spełniać silnik autobusu szkolnego zgodnie z zamówieniem?
- Ile punktów w ocenie ofert przyznaje się za cenę, a ile za okres gwarancji?
Dwie oferty
Przedmiotem zamówienia Gminy Troszyn jest zakup jednego fabrycznie nowego autobusu szkolnego, przeznaczonego do dowozu uczniów do lokalnych placówek edukacyjnych..
W przetargu wzięły udział dwie firmy:
- VBI BUSIMPORT PL z Gierłatowa zaproponowała 1.223.604 PLN brutto (czyli 994.796 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie 994.796 PLN netto). Okres gwarancji to 36 miesięcy.
- BUS TRANS TECHNIK z Majdanu złożył ofertę opiewającą na 969.978 PLN brutto (czyli 788.591 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto na poziomie 788.591 PLN netto). Zaproponowany okres gwarancji to tylko 12 miesięcy.
Analiza ofert
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 1.180.000 PLN brutto. Oznacza to, że oferta VBI BUSIMPORT PL przekracza budżet o ponad 43.000 PLN, natomiast propozycja BUS TRANS TECHNIK mieści się w nim z zapasem – oferując najniższą cenę, ale za cenę krótkiego okresu gwarancyjnego.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego. Komisja przetargowa oceni oferty według następujących kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji – 40%
Opis techniczny zamówienia
Wymagania są jasno określone: pojazd musi mieć minimum 39 miejsc siedzących, być pomarańczowy, ważyć co najmniej 11 ton, a jego silnik (minimum 200 KM i 4 000 cm³) powinien spełniać normę emisji spalin EURO 6E. Zamawiający preferuje jednostkę napędową o mocy nie mniejszej niż 200 KM, z możliwością wyboru pomiędzy skrzynią manualną a automatyczną.
Co ważne, dopuszczalne są zarówno skrzynie manualne, jak i automatyczne. Rok produkcji – minimum 2024. Minimalna długość pojazdu ma wynosić 9 metrów, szerokość – 2 metry. Kolor karoserii to pomarańczowy, zgodnie ze specyfiką pojazdów szkolnych.
Ważnym elementem wyposażenia jest również zbiornik paliwa o pojemności co najmniej 150 litrów. Planowana dostawa – jak najszybciej po podpisaniu umowy, zgodnie z zapisem w SIWZ o wymaganym najkrótszym możliwym terminie realizacji. Szczegółowe informacje o zamówieniu na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1122092
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze