Nowy Dwór Mazowiecki ponawia przetarg na komunikację miejską. Do dwóch razy sztuka?
9 czerwca 2025 roku Miasto Nowy Dwór Mazowiecki ogłosiło kolejne postępowanie przetargowe na realizację usług transportu publicznego w latach 2025–2027.
To ponowienie poprzedniego zamówienia, w którym pierwotnie wybrany wykonawca zrezygnował z podpisania umowy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. W porównaniu z unieważnionym postępowaniem, obecne zamówienie różni się w kilku kluczowych aspektach.
Rozkład jazdy:
- Ile linii autobusowych ma obsługiwać wykonawca w ramach Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej?
- Jak długo ma obowiązywać umowa na świadczenie usług transportu publicznego w Nowym Dworze Mazowieckim?
- Jakie kryterium decyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty w tym przetargu?
Komunikacyjna obsługa Nowego Dworu
Nowodworskie zamówienie z 9 czerwca 2025 roku dotyczy świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego w ramach tzw. Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej. Zadanie obejmuje obsługę pięciu linii podstawowych (N1–N5) z wykorzystaniem maksymalnie 4 autobusów w dni robocze oraz 2 autobusów w weekendy i święta. Do zamówienia włączono też trzy opcje zwiększenia częstotliwości kursów na liniach N1, N2 i N5.
Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi przez okres 18 miesięcy od momentu jej uruchomienia. Planowana data startu to 1 sierpnia 2025 roku, z zastrzeżeniem, że jeśli umowa zostanie podpisana później, usługa rozpocznie się w terminie 7 dni od podpisania. Co ważne, cała komunikacja ma być bezpłatna dla pasażerów, a kierowcy muszą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
Zamawiający wymaga realizacji przewozów taborem spełniającym aktualne normy techniczne, wskazując m.in. możliwość wykorzystania autobusów elektrycznych, co daje przestrzeń wykonawcom na zaoferowanie bardziej ekologicznych rozwiązań taborowych.
Jakie zmiany?
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 20.000 PLN. Na oferty zamawiający czeka do 7 lipca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 100%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9dfd30c-8770-4e3c-97fd-2aa5fa26acdc
W porównaniu z unieważnionym postępowaniem, obecne zamówienie różni się w kilku kluczowych aspektach. Przede wszystkim, zmniejszono zakres funkcjonowania komunikacji miejskiej – poprzednia siatka zakładała obsługę sześciu linii (50–54a), natomiast nowe postępowanie dotyczy pięciu linii oznaczonych jako N1–N5.
Zmieniła się także konfiguracja taboru – w pierwszym postępowaniu planowano wykorzystanie czterech autobusów MIDI oraz jednego MINI, podczas gdy obecnie przewidziano obsługę pięciu linii przy użyciu maksymalnie czterech autobusów w dni robocze i dwóch w weekendy, bez szczegółowej specyfikacji typów pojazdów.
Zrezygnowano również z części rozwiązań innowacyjnych – brak wzmianki o QR kodach czy testach satysfakcji pasażerów. Istotnym novum jest natomiast zapis o obowiązkowym zatrudnieniu kierowców na umowę o pracę, a także wprowadzenie pełnej odpłatności wykonawcy za zapewnienie bezpłatnych przejazdów mieszkańcom.
Nieznacznie zmodyfikowano także zakres opcji – dodano precyzyjnie określone możliwości dogęszczenia kursów na liniach N1, N2 i N5. W nowym przetargu zastosowano tryb przyspieszony oraz wyłącznie jedno kryterium oceny – cenę, wagi 100%. Wszystko to pokazuje, że zamawiający, ucząc się na wcześniejszym doświadczeniu, postawił teraz na większy pragmatyzm i operacyjną wykonalność projektu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze