Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Dwór Mazowiecki ponawia przetarg na komunikację miejską. Do dwóch razy sztuka?

infobus
12.06.2025 08:08
0 Komentarzy

9 czerwca 2025 roku Miasto Nowy Dwór Mazowiecki ogłosiło kolejne postępowanie przetargowe na realizację usług transportu publicznego w latach 2025–2027.

To ponowienie poprzedniego zamówienia, w którym pierwotnie wybrany wykonawca zrezygnował z podpisania umowy. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. W porównaniu z unieważnionym postępowaniem, obecne zamówienie różni się w kilku kluczowych aspektach.

Rozkład jazdy:

  1. Ile linii autobusowych ma obsługiwać wykonawca w ramach Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej?
  2. Jak długo ma obowiązywać umowa na świadczenie usług transportu publicznego w Nowym Dworze Mazowieckim?
  3. Jakie kryterium decyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty w tym przetargu?
Powrót do przetargu na transport publiczny w Nowym Dworze Mazowieckim
Powrót do przetargu na transport publiczny w Nowym Dworze Mazowieckim

Komunikacyjna obsługa Nowego Dworu

Nowodworskie zamówienie z 9 czerwca 2025 roku dotyczy świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego w ramach tzw. Nowodworskiej Komunikacji Autobusowej. Zadanie obejmuje obsługę pięciu linii podstawowych (N1–N5) z wykorzystaniem maksymalnie 4 autobusów w dni robocze oraz 2 autobusów w weekendy i święta. Do zamówienia włączono też trzy opcje zwiększenia częstotliwości kursów na liniach N1, N2 i N5.

Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi przez okres 18 miesięcy od momentu jej uruchomienia. Planowana data startu to 1 sierpnia 2025 roku, z zastrzeżeniem, że jeśli umowa zostanie podpisana później, usługa rozpocznie się w terminie 7 dni od podpisania. Co ważne, cała komunikacja ma być bezpłatna dla pasażerów, a kierowcy muszą być zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

Zamawiający wymaga realizacji przewozów taborem spełniającym aktualne normy techniczne, wskazując m.in. możliwość wykorzystania autobusów elektrycznych, co daje przestrzeń wykonawcom na zaoferowanie bardziej ekologicznych rozwiązań taborowych.

Powrót do przetargu na transport publiczny w Nowym Dworze Mazowieckim

Jakie zmiany?

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 20.000 PLN. Na oferty zamawiający czeka do 7 lipca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ Cena – 100%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e9dfd30c-8770-4e3c-97fd-2aa5fa26acdc

W porównaniu z unieważnionym postępowaniem, obecne zamówienie różni się w kilku kluczowych aspektach. Przede wszystkim, zmniejszono zakres funkcjonowania komunikacji miejskiej – poprzednia siatka zakładała obsługę sześciu linii (50–54a), natomiast nowe postępowanie dotyczy pięciu linii oznaczonych jako N1–N5.

Zmieniła się także konfiguracja taboru – w pierwszym postępowaniu planowano wykorzystanie czterech autobusów MIDI oraz jednego MINI, podczas gdy obecnie przewidziano obsługę pięciu linii przy użyciu maksymalnie czterech autobusów w dni robocze i dwóch w weekendy, bez szczegółowej specyfikacji typów pojazdów.

Zrezygnowano również z części rozwiązań innowacyjnych – brak wzmianki o QR kodach czy testach satysfakcji pasażerów. Istotnym novum jest natomiast zapis o obowiązkowym zatrudnieniu kierowców na umowę o pracę, a także wprowadzenie pełnej odpłatności wykonawcy za zapewnienie bezpłatnych przejazdów mieszkańcom.

Nieznacznie zmodyfikowano także zakres opcji – dodano precyzyjnie określone możliwości dogęszczenia kursów na liniach N1, N2 i N5. W nowym przetargu zastosowano tryb przyspieszony oraz wyłącznie jedno kryterium oceny – cenę, wagi 100%. Wszystko to pokazuje, że zamawiający, ucząc się na wcześniejszym doświadczeniu, postawił teraz na większy pragmatyzm i operacyjną wykonalność projektu.

Komentarze