Koleje Małopolskie potrzebują więcej autobusów. Ruszył przetarg na trzy „używki”
Spółka Koleje Małopolskie rozpisała nowe postępowanie na dostawę używanych autobusów miejskich w formule leasingu finansowego.
Zakres zamówienia z 22 maja 2025 roku bejmuje dwa autobusy niskowejściowe oraz jeden niskopodłogowy o długości 11–13 metrów. Zakup pojazdów używanych ma na celu szybkie zwiększenie dostępności taboru i elastyczne reagowanie na potrzeby transportu publicznego w regionie. O poprzednim zamówieniu KM „na używki” pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów zamierza pozyskać w leasingu spółka Koleje Małopolskie w ramach nowego przetargu?
- Jakiej długości mają być pojazdy objęte postępowaniem?
- Które kryterium decyduje o wyborze oferty w tym przetargu?
Dwa zadania
22 maja 2025 roku ogłoszono krakowskie zamówienie na leasing trzech używanych autobusów miejskich kategorii M3, z przeznaczeniem do obsługi komunikacji publicznej przez Koleje Małopolskie Sp. z o.o.. Przedmiot postępowania podzielono na dwa zadania:
- Zadanie 1 obejmuje leasing dwóch autobusów niskowejściowych,
- Zadanie 2 dotyczy jednego autobusu niskopodłogowego.
Wszystkie pojazdy mają mieć długość od 11 do 13 metrów i być dostarczone w ciągu 24 miesięcy, zgodnie z umową leasingu finansowego. Zamawiający zastrzegł, że nie przewiduje możliwości wznowień ani składania ofert wariantowych.
Przetargowe wymagania
Postępowanie jest prowadzone w trybie otwartym na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, z zastosowaniem dyrektywy 2014/25/UE. Oferta musi być zabezpieczona wadium – odpowiednio 23 000 zł dla Zadania 1 i 19 000 zł dla Zadania 2.
Wymagania względem doświadczenia ograniczają się do potwierdzenia przez wykonawcę, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizował przynajmniej jedną dostawę autobusu niskopodłogowego kategorii M3.
Na oferty zamawiający czeka do 26 czerwca 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 100%
Link do SWZ i platformy przetargowej
Zakupowe tło
Koleje Małopolskie (KMŁ), w ramach rozwoju Małopolskich Linii Dowozowych (MLD), zainwestowały w zakup używanych autobusów. W czerwcu 2024 roku przewoźnik ogłosił przetarg na leasing sześciu używanych autobusów spalinowych na okres dwóch lat. Przetarg podzielono na trzy części:
- Część 1: Dostawa jednego autobusu niskowejściowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2015 roku, o długości 12,5–13,5 metra, z maksymalnym przebiegiem 500 tys. km, mogącego pomieścić minimum 75 pasażerów, w tym co najmniej 50 na miejscach siedzących.
- Część 2: Dostawa jednego autobusu niskopodłogowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2014 roku, z maksymalnym przebiegiem 550 tys. km.
- Część 3: Dostawa czterech autobusów niskowejściowych.
Generalnie dzięki tym inwestycjom, Koleje Małopolskie kontynuują rozwój zintegrowanego transportu publicznego w regionie, łącząc przewozy kolejowe z autobusowymi, aby zapewnić mieszkańcom Małopolski lepszy dostęp do komunikacji zbiorowej.
Równolegle spółka próbuje kupować pojazdy fabrycznie nowe – w miarę pozyskania środków zewnętrznych. Przykładem może być siedem nowych autobusów hybrydowych Iveco Crossway 12 LE Line Hybrid, które w 2023 roku zostały przekazane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Z kolei w tym roku ogłoszone dwa wyjątkowe przetargi – z dotacją z konkursu CUPT-KPO – na pierwsze w historii polskich kolei autobusy elektryczne oraz autobusy wodorowe.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze