ABP wygrywa pomorski przetarg na autobusy elektryczne. 15 x Iveco Crossway Elec
1 kwietnia 2025 roku władze Województwa Pomorskiego ogłosiły wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 15 zeroemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II wraz z infrastrukturą ładowania.
Jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach Sp. z o.o., która zaproponowała realizację zadania za 55.809.712,50 PLN brutto. Zamówienie obejmuje też 10 stacji ładowania. Zakupiony tabor obsługiwać będzie linie komunikacyjne: Kościerzyna – Chojnice – Człuchów, Reda – Władysławowo – Hel oraz Słupsk – Kępice – Miastko. Całkowity koszt projektu to 61 020 300,00 PLN, a kwota otrzymanego wsparcia wyniesie 42 083 500,00 PLN. Pojazdy mają zostać dostarczone do 15 maja 2026. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrycznych autobusów zamówiło Województwo Pomorskie?
- Jaka była cena netto jednego autobusu Iveco Crossway 12 LE Elec?
- W jakim terminie mają zostać dostarczone pojazdy?
Jedna oferta
Przetarg ogłoszony przez Województwo Pomorskie dotyczył zakupu 15 nowych, w pełni elektrycznych autobusów klasy II, przeznaczonych do obsługi połączeń międzymiastowych. Pojazdy te mają trafić na linie łączące miejscowości w regionie, zwiększając udział transportu zeroemisyjnego w publicznych przewozach pasażerskich. Zakres zamówienia obejmował również dostawę i instalację niezbędnej infrastruktury ładowania.
Wartość budżetu przewidzianego przez zamawiającego wynosiła 60.885.000 PLN brutto, co odpowiada 49.500.000 PLN netto. Oferta ABP Bus & Coach została wyceniona na 55.809.712,50 PLN brutto, czyli 45.364.800,41 PLN netto, co oznacza, że zmieściła się w budżecie z zapasem ponad 5 milionów złotych. W przeliczeniu, jeden autobus elektryczny Iveco Crossway 12 LE Elec będzie kosztować Pomorze 3.024.320,03 PLN netto.
Oferta ABP zdobyła maksymalną liczbę punktów – 100 na 100 możliwych, spełniając w całości wymagania zamawiającego. Pomimo braku konkurencji, szczegółowe kryteria przetargowe pozwoliły na dokładną ocenę jakościową propozycji. Zamawiający zastosował następujące kryteria przetargowe:
✅ cena – 60%
✅ zabezpieczenie antykorozyjne (konstrukcja podwozia i nadwozia) – 10%
✅ zużycie energii elektrycznej poniżej 0,90 kWh/km – 10%
✅ pojemność baterii trakcyjnych powyżej 480 kWh – 10%
✅ silnik centralny za tylną osią – 5%
✅ termin realizacji do 12 miesięcy od podpisania umowy – 5%
Szczegóły techniczne
Nowe autobusy będą miały długość od 11,5 do 12,5 m, szerokość 2,5–2,55 m i wysokość do 3,5 m. Na pokładzie znajdzie się minimum 50 miejsc, w tym co najmniej 39 siedzących. Układ drzwi będzie zgodny ze specyfikacją 1-2-0 lub 2-2-0.
Napęd zapewni silnik elektryczny o mocy min. 230 kW, a nominalna pojemność baterii ma wynosić co najmniej 400 kWh, z gwarantowanym dostępem do 350 kWh użytkowej energii.
Autobusy będą ładowane przez złącze plug-in, a na pokładzie znajdzie się system rekuperacji. Wyposażenie obejmuje również półzamkniętą kabinę kierowcy, fotele międzymiastowe, tablice LED, ekrany informacyjne, a także inne udogodnienia zwiększające komfort pasażerów.
Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja przetargu dostępna jest pod adresem: 🔗 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1061741
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze