Pierwszy pociąg PESY dla ŁKA prawie gotowy. Tak będzie wyglądał
Nowe pociągi dla Województwa Łódzkiego coraz bliżej. W bydgoskich zakładach PESA pełną parą trwa budowa nowoczesnych pojazdów, które wkrótce wyjadą na tory regionu.
W sumie Województwo Łódzkie czeka na 14 pociągów. Produkcja w Bydgoszczy idzie zgodnie z harmonogramem.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych pociągów zamówiło Województwo Łódzkie od zakładów PESA?
- Jakie wyposażenie znajdzie się w nowych pojazdach dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej?
- Kiedy pierwsze pociągi mają wyjechać na trasy regionalne?
Prace trwają
Obecnie na różnych etapach budowy jest już osiem pojazdów. Jedne są w fazie konstrukcji czy malowania bud, w innych montowane jest wyposażenie, czyli to, z czego na co dzień korzystają pasażerowie. Pierwsze dwa zbudowane pociągi zostały już przetransportowane do hali uruchomień, gdzie specjaliści z zakładów PESA testują wszystkie zainstalowane w nich systemy – od informacji pasażerskiej, przez ogrzewanie i oświetlenie na systemach hamulcowych i sterowania kończąc. Na jednym z pojazdów rozpoczęto też badania homologacyjne – weryfikowane jest to, czy pociąg spełnia wymagania techniczne. Później pojazdy wyjadą na atestowany tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, gdzie przejdą testy dynamiczne.
Nowe trzyczłonowe pociągi będą osiągać prędkość do 160 km/h i pomieszczą nawet 350 osób, w tym 160 na miejscach siedzących. Pojazdy zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej, bezpłatne Wi-Fi, miejsca na rowery, gniazdka elektryczne i monitory LCD. Każdy z pojazdów zostanie też dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami w poruszaniu się.
Nowoczesne jednostki zasilą tabor regionalnego przewoźnika, czyli Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będą kursować m.in. w powstającym w Łodzi tunelu średnicowym oraz wzmocnią najbardziej popularne połączenia. Ich zamówienie było możliwe dzięki wielomilionowemu dofinansowaniu, które pozyskał Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. To 300 mln złotych, m.in. z Krajowego Planu Odbudowy. W sumie koszt zakupu wszystkich 14 pociągów wynosi ponad 455 mln złotych. Pierwsze wyjadą na regionalne trasy w przyszłym roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze