Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny autobusowy klasyk w MPK Radom: MAN z PKO Leasing vs. Solaris z Millennium

infobus
21.10.2025 07:08
0 Komentarzy

20 października 2025 roku MPK Radom opublikowało informację z otwarcia ofert w przetargu na leasing operacyjny 10 miejskich autobusów z silnikiem diesla klasy I kategorii MAXI.

To kolejne postępowanie spółki, które ma wzmocnić flotę konwencjonalnych pojazdów. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile ofert wpłynęło w przetargu MPK Radom na leasing 10 autobusów diesla klasy MAXI?
  2. Które konsorcjum złożyło tańszą ofertę i jaka była jej wartość netto za jeden autobus?
  3. Jakie kryteria oceny zastosowano w tym postępowaniu przetargowym?
Kolejny autobusowy klasyk w MPK Radom: MAN z PKO Leasing vs. Solaris z Millennium
Kolejny autobusowy klasyk w MPK Radom: MAN z PKO Leasing vs. Solaris z Millennium

Dwie oferty

Radomski przetarg dotyczy leasingu operacyjnego 10 fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI (12 m). Warunkiem była dostawa pojazdów jednej marki, wyposażonych w silniki spełniające normę Euro 6. Autobusy mają posiadać niską podłogę na całej długości, troje drzwi w układzie 2-2-2, system informacji pasażerskiej, kabiny kierowcy oddzielone szybą i wygodne, wandaloodporne siedzenia. Całe zamówienie ma być zrealizowane w formule leasingu operacyjnego – co staje się coraz popularniejszą formą finansowania taboru w polskich miastach.

W przetargu wystartowały dwa konsorcja:

  • Pierwsze z nich tworzyły Solaris Bus & Coach (lider) i Millennium Leasing (członek), które złożyło ofertę o wartości 25.980.591,36 PLN brutto, czyli 21.118.373 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za Urbino 12 na poziomie 2.111.837 PLN netto.
  • Drugie konsorcjum składające się z PKO Leasing (lider) i MAN Truck & Bus Polska (członek), zaproponowało kwotę 26.295.264,70 PLN brutto, czyli 21.379.059 PLN netto, co oznacza cenę jednostkową netto za Lion`s City 12 C na poziomie 2.137.905 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 25.000.000,00 PLN brutto, czyli 20.325.203 PLN netto. Oznacza to, że tylko oferta konsorcjum Solaris + Millennium Leasing mieści się w budżecie zamawiającego, natomiast propozycja PKO + MAN go przekracza o ponad 1,2 mln PLN brutto. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

Cena – 80%
Kryteria techniczne – 20%

Kolejny autobusowy klasyk w MPK Radom: MAN z PKO Leasing vs. Solaris z Millennium
Kolejny autobusowy klasyk w MPK Radom: MAN z PKO Leasing vs. Solaris z Millennium

Co chciało MPK?

W zakresie oceny technicznej MPK Radom preferuje m.in. zastosowanie profili stalowych odpornych na korozję, zabezpieczonych metodą kataforezy, jak również materiały nierdzewne lub aluminiowe niewymagające dalszego zabezpieczenia. Wymagane są też nadwozia, które nie wymagają zabezpieczenia antykorozyjnego przez cały okres eksploatacji. Zamawiający przewidział także punktację za co najmniej 12 miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi oraz okres gwarancji całopojazdowej przekraczający 60 miesięcy.

Autobusy muszą mieć długość od 12 do 12,2 metra, wysokość maksymalną do 3,45 m, niską podłogę bez stopni, napęd z silnikiem Diesla o mocy minimum 200 kW, a także klimatyzację, porty USB dla pasażerów, systemy zliczania pasażerów oraz tablice informacyjne LED i LCD. Wnętrze powinno być odporne na wandalizm i łatwe w utrzymaniu.

Zamówienie obejmuje pojazdy jednej marki, co ogranicza możliwości miksowania komponentów, ale ułatwia serwisowanie floty. Dostawa pojazdów ma nastąpić w terminie zgodnym z harmonogramem leasingowym – szczegóły zostaną określone w umowie z wybranym wykonawcą.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformie MPK Radom

Komentarze