Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie wybrały autobusy używane pod Tarnów. Od Dąbka i Rafa Invest

infobus
06.11.2025 13:01
0 Komentarzy

29 października 2025 roku spółka „Koleje Małopolskie” Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie poinformowała o wyborze najkorzystniejszych ofert w przetargu na dzierżawę używanych autobusów.

Chodzi o konstrukcje niskopodłogowe i niskowejściowe dla potrzeb transportu publicznego w Gminie Tarnów. Postępowanie, prowadzone w trybie podstawowym z możliwością negocjacji, zostało rozstrzygnięte z podziałem na dwa zadania. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile używanych autobusów zostanie wydzierżawionych przez Koleje Małopolskie do obsługi komunikacji miejskiej w Gminie Tarnów?
  2. Jakie były kryteria techniczne i wiekowe dla autobusów przeznaczonych do dzierżawy w ramach obu zadań przetargu?
  3. Które firmy wygrały odpowiednio poszczególne części przetargu na dzierżawę autobusów transportu publicznego?
Koleje Małopolskie wybrały autobusy używane pod Tarnów. Od Dąbka i Rafa Invest
Koleje Małopolskie wybrały autobusy używane pod Tarnów. Od Dąbka i Rafa Invest

Dwa zadnia

Zamówienie dotyczyło dzierżawy łącznie 11 autobusów miejskich do obsługi zwiększonej pracy eksploatacyjnej w Gminie Tarnów w podziel na dwie części:

  • W ramach zadania 1 przewidziano dzierżawę 6 autobusów niskowejściowych (LE), wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, o przebiegu nieprzekraczającym 800.000 km i spełniających normę emisji EURO VI.
  • W zadaniu 2 ujęto 5 autobusów niskopodłogowych (LF) – zróżnicowanych rocznikowo, ale również z wymaganiem spełnienia norm EURO V lub VI.

Wszystkie pojazdy muszą być w pełni dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, z ważnymi badaniami technicznymi oraz zarejestrowane w Polsce. Dzierżawa została zaplanowana od 1 grudnia 2025 roku do 31 maja 2026 roku, z możliwością jej przedłużenia o kolejne trzy miesiące dla każdego pojazdu.

Pod względem technicznym zamawiający oczekiwał pojazdów w dobrym stanie technicznym, gotowych do eksploatacji w warunkach temperatur od –30°C do +40°C, z autoryzowanym serwisem producenta dostępnym na terenie Polski. Autobusy muszą spełniać warunki homologacyjne M3 klasy I lub II, mieć odpowiednią pojemność i układ drzwi (1-2-0, 2-2-0 lub 2-2-2).

Dzierżawa autobusów LE i LF rozstrzygnięta – umowy trafią do Dąbka i Rafa Invest
Dzierżawa autobusów LE i LF rozstrzygnięta – umowy trafią do Dąbka i Rafa Invest

Po jednej ofercie

W przypadku zadania 1 najkorzystniejszą ofertę złożył KRZYSZTOF DĄBEK – USŁUGI PRZEWOZOWE ze Suchania, proponując cenę 1.129.140 PLN brutto, czyli 918.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskowejściowy na poziomie 153.000 PLN netto.

Dla zadania 2 zwyciężyła oferta firmy RAFA INVEST Sp. z o.o. z Nowego Sącza, opiewająca na 649.587,60 PLN brutto, czyli 528.120 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskopodłogowy na poziomie 105.624 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosiła łącznie 2.968.050 PLN brutto. Ostatecznie wybrane oferty zamknęły się łącznie w kwocie 1.778.727,60 PLN brutto, co oznacza znaczną oszczędność względem pierwotnego budżetu. Zamawiający zastosował w tym postępowaniu jedno kryterium oceny ofert: ✅ Cena – 100%

W ocenie zadania 1, oferta Krzysztofa Dąbka uzyskała 100 punktów, natomiast konkurencyjna propozycja firmy RAFA INVEST48,64 punktu. W zadaniu 2 sytuacja się odwróciła – RAFA INVEST otrzymała 100 punktów, jako jedyny oferent.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://platformazakupowa.pl/pn/kolejemalopolskie/proceedings

Dzierżawa autobusów LE i LF rozstrzygnięta – umowy trafią do Dąbka i Rafa Invest
Dzierżawa autobusów LE i LF rozstrzygnięta – umowy trafią do Dąbka i Rafa Invest

Komentarze