Łódzkie na zakupach taborowych. 6 plus 12 ezt-ów
Województwo Łódzkie ogłosiło przetarg na zakup nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które mają wesprzeć walkę z wykluczeniem komunikacyjnym i przyczynić się do budowy spójnego oraz zrównoważonego systemu transportowego w regionie.
Zamówienie obejmuje dostawę 6 pojazdów z możliwością rozszerzenia dostawy nawet o kolejne 12 sztuk. Wartość projektu może sięgnąć setek milionów złotych.
Zakres zamówienia: nowe pojazdy i 30 lat wsparcia
Przedmiotem postępowania jest kompleksowa dostawa fabrycznie nowych, maksymalnie pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozów pasażerskich. Poza dostarczeniem taboru, wykonawca będzie odpowiedzialny za:
- szkolenie personelu,
- świadczenie usług utrzymania pojazdów przez 25 lat,
- oraz – w przypadku skorzystania z opcji – dodatkowe 5 lat serwisowania.
Dostawa podstawowa obejmuje 6 EZT, natomiast prawo opcji przewiduje możliwość zakupu kolejnych 12 składów.
Nowoczesność i interoperacyjność
Zamawiane jednostki muszą być zgodne z najnowszymi wymaganiami technicznymi. Wśród kluczowych kryteriów znalazły się m.in.:
- kompatybilność mechaniczna z pojazdami serii ELF III 60WE,
- posiadanie systemu ETCS poziomu co najmniej 2,
- przedstawienie wyników testów energetycznych i masy służbowej pojazdu,
- wyposażenie w nowoczesne wózki toczne.
Harmonogram i finansowanie
Zgodnie z warunkami zamówienia:
- dostawa podstawowych pojazdów ma nastąpić w ciągu 42 miesięcy od podpisania umowy,
- dostawa pojazdów w ramach opcji – do 24 miesięcy od decyzji zamawiającego (maksymalnie 2 składy miesięcznie),
- usługi utrzymania będą świadczone przez 25 lat od przekazania pojazdu do eksploatacji, z opcją wydłużenia do 30 lat.
Zamówienie może być częściowo finansowane ze środków unijnych.
Kryteria oceny ofert i wymogi dla wykonawców
Oferty oceniane będą na podstawie pięciu kryteriów:
- cena dostawy – 35%,
- cena utrzymania – 25%,
- efektywność kosztowa – 20%,
- typ wózków tocznych – 10%,
- termin dostawy – 10%.
Aby przystąpić do przetargu, wykonawcy muszą m.in.:
- wykazać się zdolnością finansową (minimum 45 mln zł środków lub zdolności kredytowej),
- mieć doświadczenie w dostawie co najmniej trzech elektrycznych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych wyposażonych w ETCS.
Termin i procedura
Oferty należy składać elektronicznie do 1 lipca 2025 r. do godz. 10:30, a ich ważność musi być utrzymana do 28 października 2025 r. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 11:00.
Postępowanie prowadzone jest przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną w imieniu Województwa Łódzkiego. Szczegółowa dokumentacja przetargowa dostępna jest na platformie e-Zamówienia: link do postępowania.
Inicjatywa Województwa Łódzkiego to przykład długofalowego podejścia do rozwoju regionalnego transportu. Inwestycja w nowoczesny tabor, długoterminowe utrzymanie i szkolenie personelu może istotnie poprawić dostępność komunikacyjną oraz jakość usług kolejowych dla mieszkańców regionu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze