Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Awaryjna naprawa pojazdu EN64-001. POLREGIO szuka wykonawcy

inforail
19.11.2025 15:30
0 Komentarzy

POLREGIO opublikowało szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący przeprowadzenia awaryjnej naprawy elektrycznego zespołu trakcyjnego 40WE serii EN64-001, wyprodukowanego przez PESA Bydgoszcz.

Dokument określa pełen zakres niezbędnych prac, parametry realizacji oraz wymagania wobec wykonawcy.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest pełny zakres prac przewidzianych w ramach awaryjnej naprawy pojazdu 40WE EN64-001?
  2. Jakie kary umowne może nałożyć POLREGIO na wykonawcę w przypadku opóźnień lub wad w okresie gwarancyjnym?
  3. W jakim terminie i w jakim miejscu wykonawca musi zrealizować naprawę pojazdu EN64-001?
Podkarpacki EN64
Podkarpacki EN64

Zakres prac obejmuje wymianę kluczowych elementów pojazdu

Jak wynika z dokumentu, naprawa awaryjna dotyczy przede wszystkim elementów zewnętrznych oraz komponentów związanych z zabudową sprzęgu i bezpieczeństwem eksploatacyjnym. Wykonawca będzie odpowiedzialny m.in. za wymianę:

  • dolnego spojlera,
  • osłon absorbera po stronie prawej i lewej,
  • mocowania uchwytu owiewki zabudowy sprzęgu,
  • stopnia wysuwnego RAWAG,
  • a także za wykonanie naprawy powłoki lakierniczej po prawej stronie pudła pojazdu.

Do dokumentu załączono również dokumentację fotograficzną, która szczegółowo prezentuje uszkodzenia wymagające interwencji.

Celem naprawy jest przywrócenie pełnej sprawności technicznej

POLREGIO podkreśla, że naprawa ma w pełni odtworzyć właściwy stan techniczny jednostki EN64-001. Wszystkie demontowane podczas prac części, które nadal nadają się do użytku, pozostaną własnością zamawiającego.

Wykonawca zobowiązuje się realizować zadanie zgodnie z obowiązującymi normami polskimi oraz przepisami regulującymi prace eksploatacyjne i naprawcze w pojazdach kolejowych.

Miejsce i termin realizacji

Prace mają zostać wykonane na zapleczu technicznym POLREGIO w Rzeszowie, zlokalizowanym przy ul. Langiewicza 22a.

Dokument wskazuje dwa istotne terminy:

  • 200 dni kalendarzowych – maksymalny czas realizacji zamówienia od dnia jego wystawienia,
  • 3 dni kalendarzowe – czas przewidziany na wykonanie samej usługi naprawczej po rozpoczęciu prac.

12 miesięcy gwarancji

Po podpisaniu protokołu odbioru rekonstrukcji pojazdu oraz prac dodatkowych, wykonawca będzie zobowiązany udzielić 12-miesięcznej gwarancji. Okres ten obejmuje również wymianę dwóch szyb czołowych pojazdu.

Rozbudowany system kar umownych

W opisie zamówienia zawarto szczegółową listę potencjalnych kar umownych, które mogą zostać naliczone wykonawcy w przypadku niewywiązania się z obowiązków. Przewidziano m.in.:

  • 0,1% wartości brutto usługi za każdy dzień opóźnienia w realizacji zamówienia (do limitu 10%),
  • 0,1% wartości brutto wykonanej naprawy za każdy dzień postoju pojazdu w okresie gwarancyjnym trwający ponad 7 dni (również do 10%),
  • 10% wynagrodzenia brutto za odstąpienie od zamówienia z winy wykonawcy,
  • łączny limit kar w wysokości 20% wartości umowy.

Co istotne, wprowadzone kary nie wykluczają dochodzenia przez POLREGIO dodatkowego odszkodowania – do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Zapłata kary nie zwalnia wykonawcy z obowiązków wynikających z umowy.

Komentarze