Jest oferta na modernizacje lubuskich SA105. Ponad budżetem
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił wyniki otwarcia ofert w postępowaniu dotyczącym wykonania napraw piątego poziomu utrzymania (P5) dla dwóch pojazdów szynowych serii SA105.
Przetarg obejmuje kompleksowe prace mające na celu przywrócenie pełnej sprawności technicznej eksploatowanych jednostek, które obsługują regionalne połączenia pasażerskie.
Rozkład jazdy:
- Jakie dokładnie prace obejmuje naprawa piątego poziomu utrzymania (P5) dla pojazdów szynowych serii SA105, planowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego?
- Czy oferta złożona przez Public Transport Service Sp. z o.o. może zostać przyjęta mimo przekroczenia budżetu zaplanowanego przez zamawiającego o ponad 2,2 mln zł?
- Jakie korzyści dla regionalnych przewozów pasażerskich przyniesie modernizacja pojazdów SA105-101 i SA105-105 po zakończeniu napraw?
Oferty i budżet zamówienia
Do udziału w postępowaniu zgłosiła się firma Public Transport Service Sp. z o.o. z Nakła nad Notecią, oferując realizację obu zadań po 6 141 390 zł brutto. Każde z nich dotyczy jednego pojazdu serii SA105 i obejmuje pełen zakres czynności przewidzianych w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Wykonawca zaproponował również 12-miesięczny okres gwarancji na wykonane prace.
Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia po 5 000 000 zł brutto dla każdego pojazdu, co oznacza, że oferta wykonawcy przekracza budżet o ponad 2,2 mln zł w skali całego postępowania.
Zakres i znaczenie prac
Naprawa P5 obejmuje kompleksowe prace remontowe, w tym przegląd i naprawę układów napędowych, elektrycznych, pneumatycznych i hamulcowych, a także wymianę zużytych elementów konstrukcyjnych. Pojazdy SA105-101 oraz SA105-105 pochodzą z serii 213Ma i od wielu lat obsługują lokalne połączenia w regionie.
Realizacja napraw pozwoli przywrócić ich pełną sprawność techniczną i przedłużyć okres eksploatacji. Modernizacja wpłynie również na poprawę bezpieczeństwa, niezawodności oraz komfortu podróżnych, stanowiąc istotne wzmocnienie taboru województwa lubuskiego.
Dalszy przebieg postępowania
Otwarcie ofert odbyło się 27 października 2025 roku w Zielonej Górze. Obecnie trwa analiza formalna i merytoryczna złożonych dokumentów. Urząd Marszałkowski zdecyduje, czy zaakceptuje ofertę przekraczającą planowany budżet, czy też podejmie decyzję o zwiększeniu środków lub unieważnieniu przetargu.
Zakończenie procedury przetargowej i podpisanie umowy z wykonawcą umożliwi rozpoczęcie prac, które mają kluczowe znaczenie dla utrzymania sprawnego i bezpiecznego taboru kolejowego w regionie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze