Koleje Dolnośląskie przejmują dawny punkt utrzymania taboru w Legnicy. Od PKP CARGO
Koleje Dolnośląskie S.A. poinformowały o ważnym kroku w rozwoju swojej bazy technicznej. Spółka stała się dzierżawcą dawnego punktu utrzymania taboru (PUT) legnickiego zakładu PKP Cargo przy ul. Pątnowskiej.
Obiekt daje przewoźnikowi duże możliwości rozwoju zaplecza technicznego.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla Kolei Dolnośląskich przyniesie uruchomienie hali utrzymaniowej w Legnicy?
- Kiedy planowane jest rozpoczęcie pierwszych przeglądów taboru spalinowego w nowym obiekcie?
- Jakie dodatkowe funkcje i pomysły na wykorzystanie przestrzeni rozważa spółka w przyszłości?
Nowa przestrzeń dla serwisowania taboru
Jak przekazał prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski, nowo pozyskany obiekt obejmuje:
- halę o długości 57 metrów,
- pięć torów przeznaczonych do obsługi taboru spalinowego,
- około 450 mkw. powierzchni biurowej,
- około 500 mkw. przestrzeni magazynowej wraz z zapleczem socjalnym (szatnie i łazienki),
- suwnicę oraz zapadnię, które mogą zostać wykorzystane przy przeglądach i naprawach.
Remont i pierwsze prace
Przed rozpoczęciem pełnej eksploatacji hala wymaga remontu. Koleje Dolnośląskie zapowiedziały, że prace modernizacyjne rozpoczną się niebawem. Głównym celem jest przygotowanie obiektu do serwisowania spalinowych pojazdów trakcyjnych.
Spółka planuje, aby jeszcze przed nadejściem zimy możliwe było przeprowadzenie pierwszych przeglądów – być może z wykorzystaniem urządzeń już znajdujących się w hali, pod warunkiem pozytywnego przejścia ich przeglądów technicznych.
Plany na przyszłość
Choć obecnie priorytetem są prace remontowe i szybkie uruchomienie podstawowych funkcji obiektu, Koleje Dolnośląskie nie ukrywają, że myślą o szerszym wykorzystaniu przestrzeni i infrastruktury przyległej. Jak zaznacza prezes Stawikowski, pomysłów jest wiele, ale realizowane będą etapami – w zależności od potrzeb i możliwości spółki.
Znaczenie dla przewoźnika
Dzierżawa hali w Legnicy to ważny krok dla Kolei Dolnośląskich, które w ostatnich latach intensywnie rozwijają swój tabor. Nowa baza pozwoli nie tylko na szybsze i sprawniejsze utrzymanie pojazdów, ale też uniezależni spółkę od zewnętrznych usług serwisowych, co w dłuższej perspektywie może przełożyć się na obniżenie kosztów i większą elastyczność w zarządzaniu taborem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze