Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elf2 22WEg-018 zostanie naprawiony po wypadku

inforail
19.08.2025 10:30
0 Komentarzy

POLREGIO S.A. rozstrzygnęło postępowanie dotyczące naprawy elektrycznego zespołu trakcyjnego 22WEg-018, który uległ uszkodzeniu w wyniku wypadku na przejeździe kolejowym.

Zamówienie zostało udzielone w trybie negocjacyjnym bez wcześniejszej publikacji zaproszenia, a jedynym wykonawcą mogła być firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., producent pojazdu.

Rozkład jazdy:

  1. Kto został wybrany do naprawy elektrycznego zespołu trakcyjnego 22WEg-018 i dlaczego tylko ten wykonawca mógł zrealizować zamówienie?
  2. Jaki jest przewidziany czas realizacji prac i w jakich okolicznościach może zostać wydłużony?
  3. Jaką wartość ma podpisana umowa i jakie znaczenie ma ona dla utrzymania taboru POLREGIO?

Zakres zamówienia i terminy

Umowa została zawarta 12 sierpnia 2025 r., a zwycięzca został oficjalnie wyłoniony 29 lipca 2025 r. Wartość kontraktu wyniosła 2,45 mln zł netto.

Przedmiotem zamówienia jest pełna naprawa jednostki 22WEg-018 zgodnie z dokumentacją technologiczną producenta, dokumentacją systemu utrzymania (DSU), dokumentacją techniczno-ruchową (DTR) oraz katalogiem części zamiennych.

Podstawowy termin wykonania prac został ustalony na 120 dni roboczych od podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego. W przypadku konieczności realizacji prac dodatkowych (tzw. Opcji), termin ten może zostać wydłużony maksymalnie do 250 dni roboczych.

Szacowany okres obowiązywania umowy to od 12 sierpnia 2025 r. do 4 lutego 2026 r.

Uzasadnienie wyboru wykonawcy

Zamówienie zostało udzielone bez konkurencyjnego przetargu, ponieważ PESA Bydgoszcz jest jedynym podmiotem posiadającym pełną dokumentację techniczną i autoryzację do napraw bieżących i powypadkowych zespołów trakcyjnych serii 22WEg. Brak dostępu do tej dokumentacji uniemożliwia innym firmom realizację napraw bez ryzyka utraty gwarancji i naruszenia praw producenta.

Dodatkowo, PESA pełni rolę podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie (ECM), co dodatkowo wzmacnia jej wyłączną pozycję w zakresie napraw tych pojazdów. Jak podkreślono w uzasadnieniu, wybór innego wykonawcy niósłby ryzyko niewłaściwej naprawy i pogorszenia stanu technicznego jednostki.

Komentarze