Lubuskie z własnym zapleczem? Kolejny krok do powołania Kolei Lubuskich?
11 sierpnia PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji, PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. w restrukturyzacji oraz Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego podpisały list intencyjny dotyczący rozpoczęcia rozmów w sprawie możliwego nabycia przez samorząd województwa Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku – zorganizowanej części przedsiębiorstwa PKP CARGOTABOR.
Podpisany dokument otwiera drogę do negocjacji, których celem jest wypracowanie rozwiązania pozwalającego na dalsze funkcjonowanie zaplecza technicznego oraz kontynuację usług związanych z utrzymaniem i naprawą taboru kolejowego.
Rozkład jazdy:
- Jaki jest główny cel podpisania listu intencyjnego w sprawie Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku?
- Kto podpisał dokument w imieniu PKP CARGO S.A. i PKP CARGOTABOR Sp. z o.o.?
- Jakie potencjalne korzyści dla regionu może przynieść przejęcie zaplecza technicznego przez Województwo Lubuskie?
Cel i znaczenie inicjatywy
Potencjalna transakcja wpisuje się w proces restrukturyzacji obu spółek i ma przynieść korzyści zarówno dla regionu, jak i całego sektora kolejowego. Wśród spodziewanych efektów wymienia się m.in.:
- utrzymanie miejsc pracy w Czerwieńsku,
- rozwój lokalnych kompetencji technicznych,
- wykorzystanie potencjału badawczo-rozwojowego zaplecza,
- wzmocnienie pozycji województwa w branży kolejowej.
Sygnatariusze listu intencyjnego
Dokument podpisali:
- w imieniu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji – Agnieszka Wasilewska-Semail, Prezes Zarządu oraz Paweł Miłek, Wiceprezes, Członek Zarządu ds. Restrukturyzacji,
- w imieniu PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. w restrukturyzacji – Marcin Butryn, Prezes Zarządu oraz Jerzy Ernst, Członek Zarządu,
- w imieniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego – Sebastian Ciemnoczołowski, Wicemarszałek Województwa oraz Zbigniew Kołodziej, Członek Zarządu Województwa.
Kolejne kroki
Strony zobowiązały się do prowadzenia rozmów w dobrej wierze i z poszanowaniem obowiązujących procedur. Podkreślono, że list intencyjny nie jest dokumentem wiążącym, jednak stanowi istotny etap na drodze do ewentualnej transakcji i długofalowej współpracy.
Jeżeli negocjacje zakończą się powodzeniem, Czerwieńsk może stać się ważnym centrum usług utrzymaniowych i modernizacyjnych taboru kolejowego w regionie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze